6.1.11

Atmaya Kıyamadıklarımın Geri Dönüşümü :)

Merhaba :)

Hepimizin evin türlü köşelerine gizlenmiş atmaya kıyamadığı  eşyalarımız vardır tahminimce :) Benimde öyle atmaya kıyamadığım birkaç eşyam (kırık vazom, çamaşır sulu etekler, güzel desenli artık kumaşlar, kırık tokalar, eskimiş yada modası geçmiş bir kaç parça giysi gibi) vardı. Şu aralar benim küçük dünyam sevgili kızım olduğu için ilk geri dönüşümü onun için uyguladım :)

Bozulduğu zaman attığımız onca yiyeceğin arasına birde bu tarz şeyler eklenince içim bir hoş oluyor. Öte yandan bir ipin hesabını veremeyen hammalın hikayesi beynimi tırmalıyor. Kurslara gidip kendimi çeşitli konularda geliştirme isteği coşmuşken birden sürpriz çikolatamızın geleceğini öğrendiğimde planlarımı ertelemek durumunda kalmış olmamın üzüntüsüyle kıvranırken acaba evde öğrenemez miyim vs. arayışlarıda artmışken, www.10marifet.org  adlı siteyle karşılaştım. Kendisine buradan çok çok teşekkür ediyorum. Araştırıp bulup, sergileyip sürekli güncelleiği güzel sitesi için! Yumurta kolisinin kutusundan tutunda, tuvalet kağıdı rulosu, eskimiş yüzüne bakılmayan gravatlar, gömlekler, kazaklar,tshirtler ne bileyim oraya buraya atılan dergi ve gazeteler kısacası nelerin nelerin geri dönüşümünü gördüm orada her seferinde girip inceliyorum ve ilerleyen zamanda kızlarımla eğlenceli vakitler geçireceğimizi düşündüğüm el işi becerilerini gözlemliyorum. Bilgisayarımda ilerisi için (Allah ömür verirse) güzel bir arşiv hayal ediyorum :) Sizinde var mıdır bu tarz birikimleriniz veya yaptığınız şeyler?

Belki çok basit gelecek ama eminimki usta eller kim bilir neler neler yapardı dediğim, başlangıç olarak beni mutlu eden işte amatör fikirlerim :))

Kızıma lila-mor-siyah-beyaz aldığım fileli saç bantları vardı. (Saçlarımız pek yok ve sapsarı olunca bantlarla süslemek çok hoş oluyor. Herhalde kız annelerinin en büyük zevkidir küçük hanımları süslemek :) Daha önceden kopmuş tokalarım vardı. Çiçeklerini atmamışım kaç senedir. (Herhalde mor ve lilaya düşkünlüğümden olsa gerek:) Bir gün aklıma geldi ikisini birleştirmek. Altındaki plastikleri temizleyip çiçeği banta diktim. Mor-lila kombinasyonundan oluşan bayramlık kıyafetlerimizi tamamlamış olduk:) Gebeliğim hep rahatsızlıklar içinde geçti. Yavruma hiç birşeyini özenerek ben alamadım. O yüzden çok özenerek alıp, giydirmiştim.


                                                                                                                                                                                         




Buda diğer kopmuş tokamın, Hatice Hanımın bantıyla buluşmuş hali :)


Evin giriş kapısının kulbuna banttaki gülümseyen yüz tokasını asmıştım. Tebessümle önceden karşılamak adına:) Kapımız lohusa mevlüdü için süslendiğinde kaldırdım öylece kenarda eskimiş lastiğiyle duruyordu. Lastiğini kesip siyah saç bandına diktim. Kıyafetleriyle güzel kombin oluyor:)




Aşağıdaki malzemelerle bakın nasıl bir şey çıktı ortaya :)


sol köşedeki kaç yıllık tokam. kullanmıyordum ama oda kenarda duruyordu. Dayımız doğum günümüzde grili, siyahlı pembeli elbise aldı. Ziyaretlerine gideceğimiz gece gider ayak saç bandı yapmaya kalktım. Kıyafetimizi tamamlasın diye:) Öncelikli fikrim tokanın kenarların yünden oya yapıp gül şekli verip, bandın üstüne dikmekti ve yaptım da...





Sonrada gülü düzelteyim, oyayı çoğaltayım derken toka söküldü. Aşağıdaki gibi tüm kenarları ve ortasını oyaladım bende. Tabii fotoğrafta olmayan gri ve mor yünde kullandım ve 3 sıra geçtim.



  



                      




Kız kardeşimin daha önceden saç bantlarını, yeleklerini süslemek için aldığı minik kediciklede bağlama noktasını tutturduk :) Küçük hanımın huysuzluğu tutunca ancak saç bandını uyurken takabildim yoksa bantla birlikte uyutmuyorum:))))













Sadece beyaz saç bandı süssüz kaldı ama böyle bile kullanıldığında güzel oluyor aynı zamanda başını sıkmıyor:)












Umarım beğenmişsinizdir sizlerde... Laf aramızda ilk bu fikri düşünüp, uyguladığımda çok hoşuma gitmişti. Yeni bir şey icat etmiştim ve kendimce ilk icat eden bendim (!) :)) Sonra netten baktım meğer kocaman çiçekli ne güzel bantlar yapıyorlarmış. Kendi kendime bayağı güldüm  :) Belki sizlere basit yada amaan ne var bunda gibi gelebilir ama evdeki şeyleri değerlendirdiğim için çok mutlu oldum:) siyah örgülü bandı kız kardeşim karşıdan tamamen örgü zannetmiş. Çok beğendi.  Evde artık kumaşları değerlendirip daha güzelleri yapılabilinir. Hele de maharetli hanımeller dikiş dikiyorsa makinede kimbilir neler çıkar ortaya... Bu tarz paylaşımların devamı gelecek inşallah. Sizin yaptıklarınız varsa fikir olarak paylaşırsanız çok sevinirim. Selametle. Hayırlı Cumalar  :)

14 yorum:

Hansa dedi ki...

yoo şekerim hiçde basit ve ne var bunda değil gayet emekli ve harika şeyler ben de yapmak istiyorum ya ama öyle enli hasır gibi bantlar yok bende (kızımda) penye var beyaz onda deniyim bakayım nasıl olcak :)))
geri dönüşümlerini muhakkak paylaş bizimde işimize yarar.
sevgiler cnm öperim ...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Beytiyecim ellerine sağlık
Çok tatlı olmuş prensesin bantları

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Hansacım sağol canım beğenmene sevindim:)) Aslında dikiş falan bilsem kafamda tasarladıklarım var ama artık ilerleyen zamanlarda inşallah oda Allah ömür verirse... Denersen paylaşımını beklerim:)

dilekcim sağol canım seninde beğenmene sevindim:)

Unknown dedi ki...

Kizin çok tatli masaAllah,Allah bagislasin (yüzûne pek görmezsek bile :)) Ya ben bu bantlara bayimldim inan!! Kizima da istiyorum aynilarini :)) Ellerine emegine saglik

Unknown dedi ki...

Canimsin vallahi, düsünmen yeterli, almis gibi oldum !!! Bu ara Allah acil sifalar versin, tez zamanda ayaga kalkarsin insallah. Evet erken evlendim yas 20 idi :) Esimi kaçirmak istemedim, pardon kendisi beni kaçirmak istemedi :D
1 oglum 8 yasina girdi, digeri 3.5 yasinda, kizim henuz 9 aylik ablasi :)) iyiki dogdu, kiz çocuklari baska inan :)) Allah hamileligi tamamina erdirsin, sag selim kucagina alirsin Allahin izniyle. Dualarim seninle

fatosun mutfagından... dedi ki...

sevsinler onun bantlarını:))ne yakışmış kuzuma:))eğer boş vaktim olursa bende yapıyım minnoşlarıma:)) ellerine sağlık bacımm.bu arada tiramisu tarifme geri dön :))

fatosun mutfagından... dedi ki...

canımm yapma ya çok geçmiş olsun..kuzumm benim..dün benim karam da koltuktan düştü kolu incidi alçıya alındı:(( nazara geliyo çocuklar.bende ondan kaldırdım yazıyı .çok fazla ayrıntılı anlatmıcam artık..ne dicem dr.ateş için novalgin şurup vermişti bize.bi araştır istersen.çok etkili bi şurup gerçi bizimki 40 c di ateşlendiğinde..Allah acılarını göstermesin ne diyim..hayatım sen evvel Allah kalkarsın altından..ya BİSMİLLAH de:))

fatosun mutfagından... dedi ki...

hayatım sen bir yerde yanlış yapmıyosun.bizim dr.umuz azı dişlerinin çok zorlu çıkacağını ateş,halsizlik ve iştahsızlık,huysuzluk yapacağını söylemişti.çok şükür gene kış,ya yaza denk gelseydi..Allah yardımcınız olsun..bunaltma kendini dediğin gibi çocuk bunlar,böyle büyüycekler..Rabbim çaresiz dert vermesin..sen annesin yavrunun en iyi ilacı sensin):)

çeşnici Handan dedi ki...

Ne kadar güzel olmuşlar ellerine zevkine sağlık. Bebişin de pek şeker maşallah.

Hayatcemresi dedi ki...

Beytiyeciğim,
marifet hazır almak değil,eldekileri kullanıp değerlendirmek,ne güzel olmuşlar,şeker kızın sağlıkla kullansın,sevgiler...

Cafe Pepela dedi ki...

Seni tanıdığım için çok mutluyum:)

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Handan çok teşekkür ederim :)

Hatice ablacım Allah razı olsun, teşekkür ederim. Bende senin geri dönüşümlerine bayıldım doğrusu!

Şima ablacım bilmukabele! inan bende çok mutlu oldum:)

uygarimizlahayat dedi ki...

Bacımmmmmmm harikaaaaaaaaa olmuş bunlar ellerine sağlık, bayıldım valla :))))

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Şerifecim beğenmene sevindim canım:)