30.5.08

KUTLU HEDİYELER VE ELMALI TURTA

Hepinize merhaba :) Geçtiğimiz nisan ayı bildiğimiz üzere Kutlu Doğum Haftası'ydı. Hatta ayıydı. Önceden hafta olarak kutlanan bu kutlu güzel hafta, artık nisan ayı olarak kutlanıyor elhamdülillah. Kutlu Doğumdan kalan görüntüler vardı bilgisayarımda... Bilgisayarımı temizlemeden önce resimleri burada da yayınlamak istedim. Hem belki sizlere bir fikir olabilir...
Turtalarımı tek kişilik kalıplarda hazırladım. 10 adet çıktı. Sarı jelatinle kaplayıp turuncu rafya ve süslerle renklendirdim. Uçlarınada minik fermanlar hazırladım. Efendimiz'in (SAV) güzel ahlakı ile ilgili güldeste yazılarından aldım ve iliştirdim. Şirketteki arkadaşlarım çok beğendi. Onların beğenmesi beni çok mutlu etmişti:) Gece 2'ye kadar sürdü hazırlamam. İş yerinden zaten geç çıkıyoruz. İnsanın gönlünden herşey geçiyor ama malesef yapmak için zaman lazım :(
Neyse tarife geçelim :) Tarif sevgili Portakal Ağacı Haticeme ait. Fakat nedense bu tarifi oradan bulamadım tekrar:(

Elmalı turta
Hamuru için:
  • 1 pk. yumuşak margarin (ben tereyağ kullandım )
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 adet yumurta
  • 1 pk. kabartma tozu
  • Aldığı kadar un (hamur kulak memesinden biraz daha sert olacak)

İç Harcı İçin:

  • 3-4 orta boy elma
  • 1 tatlı kaşığı tarçın (yada damak zevkinize göre ekleyin)
  • 3 yk toz şeker (ben pudra şekeri kullandım)
  • 1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 1/2 su bardağı kuru üzüm

Yapılışı:

Hamuru için belirtilen malzemeleri bir kaba alıp, yoğuralım. Unu azar azar ilave ederek... Hamur kulak memesinden biraz sert olmalı. Aksi halde hamura şekil vermekte zorlanabilirsiniz. Hamurumuzu ikiye bölelim ve yarısını ayrı bir kaba alıp dolaba donması için kaldıralım.

Elmalarımızı rendeleyelim ve hafif suyunu süzdürüp bir kaba alalım. Tarçını, şekeri, üzümü ve iri dövülmüş cevizlerimizi ekleyip karıştıralım.

Hamurumuzu merdane yardımıyla açalım. Hafif yağlanmış orta boy borcama döşeyelim. Yanlara doğru 1 cm pay vererek şekillendirmeye çalışalım. Hamurumuzun üzerini tamamen iç harcı ile kaplayalım.

Donmuş hamurumuzu dolaptan alalım ve üzerine rende yardımıyla rendeliyelim. 180 derece fırınımızda üzeri pembeleşinceye kadar pişirelim. Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpelim.

Ben tek kişilik kalıplara yapıp, merdane ile kalan hamuru açtım ve pizza hamuru kesicisiyle hamurlardan şeritler kestim. Kesilen hamurların kenarları tırtıklı tırtıklı oldu ve kalıpların üzerlerine bu şeritleri hasır gibi ördüm.

Püf noktaları:
  • Dolaptaki hamurun donması için 1-2 saat beklemek gerek. Beklemek istemiyorsanız benim gibi şeritler keserek hasır örgü şeklini uygulayabilirsiniz.
  • 2. alternatif hamura biraz daha un ilave ederek sert bir hamur elde edip rendeleyebilirsiniz. Tadının gideceğinden korkmayın çünkü üzerine purdra şekeri serptiğinizde aynı tadı elde etmiş oluyorsunuz. Çok daha tatlı isterseniz iç malzemesine biraz daha şeker eklenebilir ama bence böyle yeterli...
  • 3. alternatif ise hamuru parçalar halinde koprarın. Rendenin geniş kısmına koyun ve oradan bastırın. rendelenen hamurlar, hamurun yumuşak olması sebebi ile biraz zor düştüğünden elinizle aldırıp, hamurun üstüne döşeyin.
  • Orta boy yuvarlak borcamda ince hamurlu çok güzel bir turta elde edebilirsiniz. Siz hamurun daha kalın olmasını istiyorsanız standart orta boy tart kalıbını da kullanabilirsiniz.
  • İç harcını pişirmiyorsunuz. Fırında hamurun arasında gayet güzel pişiyor :)

Afiyet, şeker, bal, kaymak olsun inşaAllah :) [Bunu yaptıklarımı yiyen herkese söylemeyi çok seviyorum]

Bu resimde arkadaşlarıma hazırladığım kutlu hediyelerden bir kare... İçlerinde Efendimiz'le ilgili kitaplar mevcut... İnşaAllah beğenmişlerdir ve en önemlisi okumuşlardır. Canlarım hepinize mutlu, huzurlu, bereketli bir hafta diliyorum:) Allah'a emanet olunuz...
Sevgilerimle...

2 yorum:

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Canımm
Diğer bloğunda da görmüştüm,çok şirin hediyeler
elmalı tatlarada bayılırım.Ellerine sağlık
ben yeniden buralardayım
görüşmek dileğiyle
sevgiyle kal

sarımutfak-hande dedi ki...

elmalı tartlar çok şeker ellerine sağlık