17.1.11

Ispanaklı Pasta, Bizden Haberler ve Sizlerden Bir İstek!

Selamün  Aleyküm Arkadaşlarım...

Hastalıklarla boğuştuğumuz şu zor günlerde, tüm hastalarımıza Rabbimizin Şafi ismi hürmetine şifa diliyorum. Geçenlerde kulağıma takılan bir muhabbette: "Rabbimiz "Kulum Beni iyi gününde daha çok ansın ki; Ben ona kötü gününde koşayım" buyurmuşlardır diyordu. İnsanoğlu olarak maddi açıdan hep kötü günümüz olur diye düşünüp, kenara para vs. atmaya çalışmışızdır. Biriktiricilik hamurumuzda var sanırım. Peki kötü günler için ne biriktiriyoruz? İyi günümüzde ne kadar çok O'nu anıyoruz? Ne kadar çok O mübarek kapıyı bir dilenci edasıyla aşındırıyoruz? Kumbarada paraları düzenli olarak nasıl biriktiriyorsak, kötü günlerimiz içinde, el açıp dualarımızı, şükürlerimizi iyi günümüzde biriktirmeliyiz diye düşünüyorum. Nitekimde Rabbimiz bize bu şekilde bir istekte bulunmuştur... 

Kur'an-ı Kerimde Rabbimiz buyuruyor ki: 

1- "O kimseler ki, başlarına bir musibet geldiğinde 'Biz Allah'ın kullarıyız; dönüşümüz de ancak Onadır' derler." Bakara Sûresi: 2:156. 


2- "Beni yediren ve içiren O'dur. Hastalandığımda bana şifa veren de O'dur." Şuarâ Sûresi: 26:79-80."


Üstad Hazretleri de Hastalar risalesinin birinci devasında:


Ey biçare (çaresiz) hasta! Merak etme, sabret. Senin hastalığın sana dert değil, belki bir nevi dermandır. Çünkü ömür bir sermayedir, gidiyor. Meyvesi bulunmazsa zayi (ziyan) olur. Hem rahat ve gafletle (nefsine uyarak Allah`ı ve emirlerini unutmak.) olsa, pek çabuk gidiyor. Hastalık, senin o sermayeni büyük kârlarla meyvedar ediyor. Hem ömrün çabuk geçmesine meydan vermiyor, tutuyor, uzun ediyor-tâ meyveleri verdikten sonra bırakıp gitsin. İşte, ömrün hastalıkla uzun olmasına işareten bu darbımesel (atasözü) dillerde destandır ki, "Musibet zamanı çok uzundur; safâ (gönül rahatlığı) zamanı pek kısa oluyor.

Bu ömür ağacını nasıl meyveleştireceğimize bir yoldur aslında hastalık. Sadece kapılardan biri. Hazır bu fırsat yakalanmışken nasıl olsa çaresiziz, o zaman doğru kapıda çaremizi arayarak ve sabrederek belkide en güzel meyveye sahip olacağız. Hani yeni açılan bir mağazanın ilk gün indirimine nasıl koşuyorsak bunada öyle koşmalıyız dua vakti geldi diyerek... Güzel günler çok çabuk geçer, hastalıklı günler geçmek bilmez. Heleki hastanede yatanlar bilir ne gündüzler geçmek bilir ne geceler bitmek bilir... Allah yeterince sabretmeyi, hamdetmeyi ve O'nu anan salih kullarından olmayı nasip eylesin inşallah cümlemize.

Bugün gittiğim doktor kontrolünde doktorum işin en türkçesiyle "böyle giderse bu çocuk ölür daha doğrusu" dedi. İlk gebeliğimden sonra çok şükür ruhum bu sözü kaldırabildi ama Allah bu sözü hiçbir anneye duymayı nasip etmesin dilerim. 25+5 hafta yaşında henüz melek kızımız. 3 gündür kasılmalarım arttı malesef ve zorluyor beni artık. Hatice Büşra'nın uzun süren hastalığı beni gerçekten çok yordu. Rabbim dermansız dert vermesin inşallah. Doğuma 92 günüm var yaklaşık olarak Allah hayırlısıyla kucağımıza almayı nasip etsin inşallah. Açıkçası Rabbime çok güveniyorum. İnş. yüzümüzü güldürecek ve bize böyle eksik bir gün yaşatmayacak diye umut ediyorum. Hayırlısıyla vaktinde kucaklayacağız diye dua ediyorum. Yarın bu yüzden hastaneye yatıyorum. Enfeksiyon araştırması yapılacak, kan ve diğer tahlillere bakılacak, biraz istirahat ve idare eden suyumuzuda düzene koymaya çalışacağız.Hatice Büşra'ya hamileykende böyle olmuştu. 2 defa hastaneye yatmam icap etmişti ama o zaman geride beni bekleyen bir yavrum yoktu. Neden gebeliklerim böyle geçiyor bilemiyorum belkide yukarıdaki paylaşımdan, Rabbimin kendini aratmasından, kapısına yöneltmesinden...Ne diyeyim Hamdolsun O'na. Teslimim Sana Rabbim. Şüphesiz Sen en hayırlısını bilensin... 

Eve gelince miniğime sarılıp ağladım. Minicik, anneye muhtaç bir bebek. Henüz anne kokusuna muhtaçken yalnız bırakacağım onu. ilk ayrılığımız olacak. Güzel Rabbim ebedi firaklar nasip etmesin inş. Diğer Meleğim inşallah daha iyi olacak, geçecek bu zor günler. Ben ağlarken oda kötü birşey olduğunu anladı ağlamaya başladı. Ağlarken gülmeye başladım mecbur. Oda beni güldürmeye çalıştı minik kuzum. 

Hatice Büşra hala antibiyotik kullandığından ve yarından sonra onun tahlillerinin yapılması gerektiğinden, içim öylece bırakıp gitmeye el vermedi. İdrar tahlili için uğraşıyoruz. Umarım az önce giden numune yeterli olur. Diğer tahlilide yarın gece babası ilgilenir artık. İştahı bayağı kapanmıştı. Şimdi binbir taklayla yediriyorum. Elini çok boş bırakmamaya çalışıyorum. Simitti, krekerdi, meyveydi, kekti tutuşturuyorum eline. Biraz midesi genişlesin istiyorum abartmadan tabi! Allah tüm yavrularımıza sağlık afiyet ve tüm gebelere hayırlı hamilelik ve doğum nasip etsin inşallah.

Doktorumuz artık bu yükü biri almalı, bu böyle olmaz dedi. Her şey nasıl oturacak yerine hiçbir fikrim yok. Tek tesellim Rabbimin bir bildiği vardır elbet. Sonuçta hastaneye yalnız gitmiyorum ya dimi:) İçimde bir can daha götürüyorum. 

Neyse çok uzattım kafanızı şişirdim biraz. Hakkınızı helal edin:) 

Geçen Cuma günü gelen arkadaşlarım için yaptığım ıspanaklı pastayıda sizlere takdim edeyim. Tatlı tatlı ayrılayım bir süreliğine buralardan...



Tarif tarafımdan ilave ve değişikliklerle birlikte Oktay Usta'ya ait... 


Malzemeler: 

keki için:

  • 1 su bardağı haşlanmış ıspanak (200-250 gr kadar)
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • yarım su bardağı sıvıyağ (ilave edilen)
  • yarım su bardağı süt (daha yumuşak bir kek elde etmek için. normalde tarifte yok)
  • 3 ad. yumurta 
  • 1 pk. kabartma tozu
  • 1 pk vanilya
  • 2-2,5 su bardağı un
  • 1 avuç kadar iri kıyılmış ceviz (benim ilave ettiğim)
Ara krema için:
  • 3,5 su bardağı süt
  • 4 çorba kaşığı tepeleme un
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 pk vanilya
Üzeri için:
  • 1 pk kremşanti
  • 1 su bardağı süt
Yapılışı: 

1) Ispanakları yıkayıp saplarından ayırın ve kaynayan suya atın. 2-3 dk. haşlayıp, tel süzgeçle çıkartıp suyunun süzülmesini sağlayın. Robotla belli aralıklarla rengini kaybetmeden çekin.
2) Yumurtaları ve şekeri aynı anda karıştırma kabında köpük köpük olana kadar çırpalım. 
3) Sütümüzü ve yağımızı da ilave ederek biraz daha çırpalım. Ispanak püremizide ilave edelim.
4) Elenmiş unu, kabartma tozu ve vanilyayı da ilave ederek kekimizi çırpmaya devam edelim. Benim bardak ölçülerime göre 2 su bardağı un yeterli geldi. 
5) Yağlanmış kalıbımızı (ben orta ebatta silikon kalıp kullandım) unlayıp fazlasını alalım. Karışımımızı kalıba döküp, önceden ısıtılmış fırında 170 derecede pişirelim. 

Kekimiz pişerken kremamızı ve şantimizi hazırlayalım. 

1) Yumurtamızı, şekerimizi, unumuzu çırpalım ve sütümüzü yavaş yavaş ilave edelim. vanilyayıda ekleyip orta hararetli ateşte sürekli karıştırarak pişirelim.göz göz olunca ateşten alalım ve mikserle 2-3 dk. çırpalım.  
2) Sütle, şantimizi çırpıp dolaba kaldıralım.

Kekimiz piştikten sonra iple ortadan keselim (Ben kuruyan yerlerini biraz traşladım. traşlayamadığım çok az yeri kalmıştı onuda 1-2 kaşık sütle ıslattım.) Orta kısmından da üzerini süslemek için biraz kek parçaları alalım. arasına kremamızı dökelim. Kekimizin üst tabanını kapatıp, krem şantiyle her tarafını kaplayalım. Kekin orta kısmından aldığımız parçaları üzerine ufalayalım. (Ben birde traşladığım gevrek yerleri de robotta çekip, pastamın kenarlarını ve üst tam ortasını süsledim. Böylece kavrulmuş antep fıstığı ile süslenmiş bir pasta görünümü elde etmiş oldum.)

Krema fazla gelmiyor. Ayrıca cevizi biz çok yakıştırdık. Arzu ederseniz kremanın üstüne muz dilimleri döşeyebilirsiniz kuzenimde yemiştim öylede çok güzel olmuştu... Hatta o her tarafını kremayla kaplamıştı.


Pastamızı dolaba kaldırıp, ertesi güne ikram edersek daha lezzetli ve yumuşacık oluyor. 


Pastamı tam bir bütün olarak yayınlayamadım:( Fotoğraf makinemizi ödünç verdik. Diğerininde hafıza kartı annemlerde kalmış. Ne zamandır ilk defa pasta yapıştım, onuda layıkıyla yayınlamak nasip olmadı. (Bir şeye çok özenmeyeceksin:) ) Son kalan parçaları ancak kız kardeşimin cep telefonuyla görüntüleyebildim:) Buna şükür! 

Afiyet olsun. Tüm blog camiasına ikramım olsun :)





Bu arada kızımın idrar tahlili geldi ve malesef enfeksiyonu geçmemiş. Çok üzgünüm:( Tekrar mı antibiyotik alacak bu çocuk 20 gün oldu. :( Rabbim Sen Şafi ismin hürmetine şifa ver. Dualarınızı bekliyorum. Miniğim bensiz bu saate kadar uyumadı. Kokumu istiyor. Rabbim inşallah yardım eder O'na. Bensiz geçen günlerinde melekler öpsün Seni annem. Güzel Allah ım hiçbir çocuğu annesiz bırakmasın inşallah. Şimdi bavulumu hazırlamaya gidiyorum...

Sevgi ve Selamlarımla...

10 yorum:

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Beytiyecim,Rabbim şifalar versin Büşrayada sanada inş.

Hamdolsun yapayalnız değilsin sevdiklerin etrafında
Büşra için çok dertlenme olurmu babaannesi anneannesi eminim çok iyi ilgilenecekler onunla
senin psikolojin çok önemli salıverme kendini olur mu?
Minicik yavrunu düşün,sıkıntı düzelsin diye gittiğini söylüyorsun ya buna yürekten inan

Güzel günler olacak inş.
hayırlısıyla yavrunu kucağına alınca

Hayırlı haberlerini ekliyorum
selametle git gel

ab-ı hayat dedi ki...

Rabbim yardımcın olsun,en kısa zamanda iyileşirsiniz inşallah minik kızınla beraber...Arkada bir yavrun daha olunca nasıl zor olduğunu bilirim,doğuma giderken az ağlamadım::)))Herşey yoluna giriyor zamanla,geçenleri gülümseyerek anıyorsun sonrasında...


Dualarımdasın....

YeMeK vAkTi dedi ki...

Canım umarım hastane günleri sana çok iyi gelir ve atlatırsın bu kötü günleri..

PAsta nefis olmuş gerçektende.

fatosun mutfagından... dedi ki...

canımm..yol arkadaşım:(( keşke yanında olup sana destek ve yardımcı olabilsem..ama emin ol bu şekilde de yanındayım..hep aklımda ,hep dualarımdasın..bu minik meleğimizde hatice büşramız gibi sağlıkla gelecek annesine babasını ball ablasına...Hak yanında..daim yar ve yardımcın olsun kardeşim..güçlü ol...Allah a emanet ol..

Yeşim dedi ki...

Hayırlı cumalar arkadaşım.
Geçmiş olsun inşALLAH RABBİM kısa zamanda şifa verir.
pasta süper.
ellerine sağlık.

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Dilekcim canım arkadaşım Allah razı olsun çok güzel şeyler yazmışsın. .anneannemiz benimle ilgilendi, babaannemiz kızımla. onların desdekleri böyle zamanlarda daha da önemli...Allah razı olsun onlardan...

ilk defa ayrılacağım için ayrı kalmak beni çok üzdü ama Mevlam sabrını nasip etti.

ikiye bölündüm adeta... Sanırım bir annenin ne kadar çocuğu olursa o kadarda parçalara ayrılıyor yüreği, bedeni... Tekrar sağol canım arkadaşım!

Sevgili ab-ı hayat çok teşekkür ederim duaların için. Bende doğma iderken nasıl ayrılacağım diye üzülürken böyle bir sürpriz çıkardı Mevlam:) O'ndan gelen başım gözüm üstüne. İnş. dediğin gibi bu geçen günleri bende tebessümle hatırlarım.

Yemek vakti çok teşekkür ederim. İnş. bu günlerde atlatılacak ama her işte bir hayır vardır hastaneye gitmemde de öyle oldu çok şükür. tedavinin dışında:)

fotoşum sevgili yol arkadaşım benim...Manen yanımda olmanız daha önemli canım çok sağol Allah razı olsun yazını okuyunca çok mutlu oldum gerçekten...inş. güzel dualarınız vesilesiyle güzel günler gelecek. baştan zor olacak amasonra oturtacağız inş. öyle umut ediyorum ...

Yeşimcim çok teşekkür ederim canım. Dua ve geçmiş olsun dileklerin için... ve pasta içinde tabi :)

Deli Anne dedi ki...

Geçmişler olsun öncelikle.. hastalık girmeyen ev kalmadı nerdeyse.. Rabbim hepimize şifa versin bu illetlerden kurtarsın bizi.. elinize sağlık ve de

Unknown dedi ki...

çok geçmis olsun canim, Allah acil sifalar versin. hayirli cumalar

Aysegül dedi ki...

merhabalar
61. porselen demlik çay saati etkinliği için size davetiye bırakıyorum
katılırsanız sevinirim sevgilerrrr
geçmiş olsunnnnnnn

http://merakiyidir.blogcu

behlulksn dedi ki...

pastanız cok guzel duruyo elınıze saglık