24.2.09

BEN GELDİMMM, MAKLUBEMLE BİRLİKTE GELDİMMM :)

Herkese merhaba arkadaşlar! Uzun zamandır siteme hiç birşey ekleyemiyorum malesef. Hayatım çok yoğun ve koşuşturmaca içinde geçiyor.Çok şükür Rabbime. Acaba siteyi kapatsam mı diye düşünmeden edemiyorum... Sevgili eşim bir zamanlar maklube ve perde pilavı ustasıymış :))) (şimdi bunu okusa ne ustası ben öyle demedim der:) ) yoğun sorgularıma rağmen eşimin verdiği tarifle yapamayacağımı anladım ve başladım araştırmaya. Daha önce beni resminin görüntüsüyle cezbeden sevgili diyalogyemeklerinin sitesine girerek yardım aldım. Kendisine teşekkür ediyorum tekrar... Kurbandan kalan etler vardı ve pişirince taze et olduğundan keskin bir kokusu oluyor. Bu kokuyuda baharatlarla bastırınca çok nefis bir maklube çıktı ortaya. Maklubeyi o kadar çok denemek istiyordum ki ilk denememi sevgili ev halkına yaptım ve bir kaşık bile kalmaması ilk denemeye göre çok beğenilmesi beni çok mutlu etti :) İkinci denememi ise Sevgili Dostlarım Reyhan ve Semra ile denedik :)) Diğerini fotoğraflayamadım ama arkadaşlarımla olan denememizi fotoğrafladım. 3. denememi ise eşimin iş arkadaşlarına yaptım. 4. denememide gittiğim Kur'an Kursundaki arkadaşlarıma yaptımm. Nette biraz araştırdım. Nedir bu maklube, nereden gelmiştir diye merak edeniniz vardır. Gerçi bu bloglar sayesinde duymayan kalmamıştır sanırım:) Olsun ben yinede biraz alıntı yapmak istiyorum. MAKLUBE ; kelime itibariyle "ters çevirmek" anlamına gelen lezzetli bir yemektir.MAKLUBE,Ortadoğuya has olmasının yanında binlerce yıllık bir geçmişi olan,lezzetine doyumsuz bir yemektir.Ortadoğu,yemek kültürü bakımından dünyanın sayılı coğrafyalarından biridir,dolayısıyla Maklubenin beğenisi de diğer yemeklere nazaran açık ara öndedir. Sini ortasına pişirilen MAKLUBE ters çevirilerek yerleştirilir. Etrafına salata ve yoğurt ile süsleme yapılır. Bu süsleme agız tadına göre değişiklik gösterebilir. (www.maklube.com sitesinden alıntıdır.) eveeeeet tarif için malzemeler (7-8 kişilik) 750 gr dana veya kuzu kuşbaşı et (biraz kendi yağından da doğradım) 3 su bardağı baldo prinç 3-4 adet orta boy patates 2 adet kuru soğan , birkaç diş sarımsak 2 çorba kaşığı tereyağ (etiniz yağsız ise kullanın) tuz, tane karabiber, defne yaprağı patatesleri kızartmak için sıvıyağ sıcak su Süslemek için -Yoğurt -İsteğinize görede bir salata yapın Yapılışı: etimizi ve üzerine 1-2 defne yaprağı, 1 tatlı kaşığı tane karabiber, tat vermesi için 1 orta boy soğan ve birkaç diş sarımsağımızı (dilerseniz yarım havuçda koyabilirsiniz) soyup düdüklü tenceremize alalım. Etler suyunu salıp çekinceye kadar hafif kısık ateşte pişirelim. Etlerimiz piştikten sonra üzerine 1lt sıcak su ekleyip tekrar kaynatalım. (Bu et suyunu daha sonra pilav için kullanacağız)Bu arada pirincimizi yıkadıktan sonra sıcak suda kabartalım. Patateslerimizi soyup yuvarlak ve çok ince olmayacak şekilde keselim ve hafif tuzlayıp, kızgın yağda kızartalım. Soğanlarımızı soyup biraz kalın halkalar halinde doğrayalım. Maklubeyi pişirmek için çok geniş olmayan tenceremizi tercih edelim. Tenceremizin dibine birkaç kaşık kızartma yağından koyalım ve üstüne dilimlenmiş soğan halkalarımızı yerleştirelim. Hiç boş yer kalmasın. Eğer kalırsa tekrar bir soğan daha kesebilirsiniz. Etin yarısını soğanların üstüne yayalım. Onun üstünü kızartılmış patateslerimizin bir kısmıyla kaplayalım. Üzerine prinçlerimizin bir kısmını alalım. Sonra tekrar et, patates ve pirinçlerimizin kalanlarını koyalım. Ara katlara tuz serpelim. Eğer etiniz tamamen yağsız ise tereyağımızı koyalım ve et suyumuzu kenarından üzerine dökelim. Suyunun 2 parmak geçmesini sağlayın eğer et suyunun miktarı yetersiz kalırsa üzerine biraz daha sıcak su dökelim. Tenceremizin kapağını kapatıp kısık ateşte pişirelim. Tamamen suyunu çekmesi gerekiyor. Eğer pirinçlerin pişmediğini düşünürseniz biraz daha sıcak su ekleyebilirsiniz. Suyunu çekip, çekmediği zor anlaşıldığı için, pilavın tam ortasını kaşığın sapıyla açtırdım ordaki su çekilince pişti demektir. Bu arada pilavın ortasını oyuk bırakmayın, piştikten sonra kapatın:)))) Pilavımız biraz demlendikten sonra tenceremizi, sinimizin tam ortasına ters çeviriyoruz. Sonra yavaşça tenceremizi kaldırıyoruz. Eserimizi biraz seyrettikten sonra kişi sayısına göre kenarlarını yoğurt ve hazırladığınız salata ile süslüyorsunuz. Afiyet olsuuuuuuuuuuun :) Hepinize mutlu günler arkadaşlar. Sayfalarınıza uğruyorum fakat çok cvp yazabilme şansım olmuyor. İnş. yazmaya fırsat bulabilirim. Sizleri Efendimiz (SAV) 'in Hadis-i Şerifiyle uğurlamak istiyorum sayfamdan. Hoş çoğumuzun bildiği hatta bilmesede yaptığı bir şey olsa gerek... "İnsanların en hayırlısı, insanlara en faydalı olandır" Ahir zamanda Efendimiz'in (SAV) hadislerine sıkı sıkı sarılmamız lazım ki inş. bu bizim kurtuluşumuza vesile olsun. Bilerek yaptığınız herbir hadis-i Şerif'e 100 şehit sevabı gibi bir ödül alacağınızı unutmayınız :) Sınavınızda başarılar dostlar :)

15 yorum:

Melek* dedi ki...

Aminnnnnn diyorum inş. sınavlarımızı başarılı bir şekilde atlatırız. Canım şimdi daha iyiyim sağol ilgin alakan için. Bu nasıl tevafuktur Beytiyeciğim bugün toplandığımız ablalarla görüştük Melek maklube yapmasını biliyor öğrenci evnde toplanıp yapalım dendi:) ..aramıza yeni katılan ablalr maklubeyi merak etti bizde ortadoğuya has bir yemek olduğunu ters çevirmek anlamına gelip çok lezzetli olduğunu konuştuk bu kadar olur yani:)) canım bilgilerin içn sağol görüntü herşeyi anlatıyor ellerine sağlık canım:)

uygarimizlahayat dedi ki...

Maklube çok güzel olmuş canım ellerine sağlık, iyi insanlarla, hayırlı sofralarda bulunman dileğiyle, öpüyorum sevgiyle kal...

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, Maklube cok degisik olmus hic denemedigim bir tad ellerine saglik. Dualarin ve Hadisi Serifler icinde sagolasin. Allahim herkese dogru yol göstersin, sevgiler...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ne harika bişeydir o öyle ya
uzun zamandır yapamıyorum malum iki kişi kesinlikle bitmez:)
ellerine sağlık

paylaşımın içinde Allah razı olsunn

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım bitanem yemin ederim sana yazmak için bilgisayarı açtım baktım sen yorum yazmışsın küsme canım arkadaşım bir kaç gündür çok girmiyorum nete...seni çook sviyorum..maklube de süper..bende isterim haberin ola..yarın akşam takılalım msn de:)))öpümmmmmm

Adsız dedi ki...

Rabbim yardimcin olsun...
Maklube maharet isi ve sen de bu maharet fazlasiyla var.
Ellerine saglik arkadasim.

Adsız dedi ki...

Maklube cok guzel gorunuyor. Yapmasi cok zahmetli ve yenetek isteyen bir is. Maklube yemegi bir ara benim cevremde cok yapilirdi. Ama bu kadar guzel yapana inanin rastlamadim. Ellerinize saglik. Benimde henuz cok yeni olan bir sitem var. Sizleri orda gormek isterim. Henuz cok yeni oldugum icin arkadas cevreside yapmak istiyorum. Sitemi begenirseniz benide grup listenize eklermisiniz. bundan sonra daha cok paylasimalarda ve yorumalarda gorusmek uzere.

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis bir görüntü
eminim tadıda öyledir
ellerine sağlık canımcım

Adsız dedi ki...

Gül bahçesine girenler gül olmasalar da gül kokarlar. Kainatin en güzel gülünün kokusunun üzerinizde olmasi temennisiyle... Iyi Kandiller..

fatosun mutfagından... dedi ki...

Gül bahçesine girenler gül olmasa da gül kokarlar, kainatın en güzel gülünün kokusu üzerinizde olsun bu gece. Kandiliniz mübarek olsun.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

kandilin müb. olsun Beytiyecim
Dualarında yer almak umuduyla..
Allâh’ım
acizlikten, üzüntüden, tasadan, kederden,Korkaklıktan, kabir azâbından, cehennem ateşinden sana sığınırız.Bizleri kötülükten ve kötülerin şerrinden emin eyle ya Rabbi!

Mutfak Havlusu dedi ki...

çok ama çok tokum amma velakin bu görüntü tansiyon çıkarttırı maşAllah!
harika:)

Haydi mutfağa dedi ki...

ben de ilk defa eşim yapmıştı geçen sene öyle yedim.
tadı harika.
elinize sağlık.

Bir Anne dedi ki...

Ufff, harika olmus. Ellerine saglik canim.

mintinin dünyası dedi ki...

selam ve sevgiler arkadaşım.tatlı ziyaretin ve tatlı mutfağındaki lezzetlerin için teşekkür ederim daha önce görmemiştim bu lezzetli bloğu.maklube en sevdiğim lezzetlerdendir.sunumuna bayıldım.

sevgili arkadaşım seni daha yakından takip edebilmek adına izleme butonu aradım bloğunda ama göremedim.var ben mi görmüyorum bilemiyorum.eğer yoksa bendeki gibi bir takip butonu koyarsan arkadaşların seni daha rahat izler ve daha sık ziyaretenine gelirler...tamamen senin yararına bu durum tatlım.
tatlı mutfağı çok sevdim.sevgiler.