5.5.09

Bir acı haber ve bir paylaşım...

Herkese Merhaba! Mutlu, hayırlı en önemliside sağlıklı bir gün hatta günler geçirmenizi dilerim... Aslında tarifte eklemek istiyordum fakat sabah aldığım bir haberle adeta sarsıldım. Malesef çok sevdiğim bir arkadaşımın amcası intihar etmiş. Çamaşır ipiyle kendini evin balkonuna herkese karşı asmış... Çok ama çok üzücü ahiret açısından daha da üzücü kahredici bir tablo. Yani ne diyeceğimi bilemiyorum. Allah cümlesine yardım etsin. Oğlunun bankadan ve tefecilerden aldığı borçlar yüzünden eve haciz geliyor vs vs.. tamamen bunalıma sürüklenmiş. Allah'ım ne diyebilirim ki...İnanın şoktayım. İnsan bu devirde imanına öyle bir sarılmalı ki dört elle... Böyle başına musibetler gelince tutunacağı tek bir yer var. Gideceği tek bir kapı, karşılıksız el açabileceği tek bir yer var. Rabbim borç batağına saplanmış ve Ye'se düşmüş herkese bunu idrak etmeyi nasip etsin inş. Bu dünya nedir ki? Bir ağacın altında akşam vakti gölgelenmek kadar kısa bir zaman dilimi değil midir? Eskiye nazaran günler haftalar hatta geriye dönüp baktığınızda yıllar koşmuyor mu? Öyleyse neden boşa zaman harcıyoruz? Niçin? Neden? Anne-babaların üstünde o kadar yük var ki aslında. O çocuğa dini eğitimi nakış misali işlemeliler. İleride böyle tablolar görmemek için işlemeliler. Kur'an aynı Kur'an. İçindekiler Efendimizin (SAV) zamanından taaa bu yana kadar hiç değişmemiş. Bir harf değişmeden gelmiş. Gerçekten üzerimize çöken bu rehavetten dolayı şöyle bir silkelemek lazım kendimizi. Ne oluyor bize? Nereye gidiyoruz? Ne için yaşıyoruz? Neyin mücadelesini veriyoruz? Her günümüz dünden iyi mi? Yoksa kötü mü? Her yılın bir sonraki yıldan kötü mü? Bazı insanlar sokaklara düşüyor elinde tava tenceyle.. Yok diyorlar yok... İnsanları daha da Ye'se düşürüyorlar. Yok olanı veren kim? Ahir zamandayım bire müslüman. Ahir zamanın kıyamet alametlerinden biride "her yeri bir duman kaplayacak. Bu dumandan kafirler çok etkilenip hasta olacaklar, müminler ise bir nezle kadar hafif atlatacaklar." Dumandan kasıt "kriz" olarak yorumlanmış alimler tarafından. Koskoca Amerika sarsıldı Krizden. Krizin asıl başlangıç yeri orasıyken hala Türkiye'ye çamur atanlara diyecek lafım yok. İmanı olanlar bunu tevekkülle, sabırla bekleyerek atlatabilir ama ya tam inanmayan ne yapar? Alır tasını tarağını çıkar yürür. Kriz var diye saçma sapan bağrınır. Allah'ım bazı şeyleri idrak edebilmeyi nasip etsin böyle siğnelere. Bu günlerde geçer elbet. Nitekim Efendiler Efendisi buyuruyorlar ki "Öyle bir gün gelecek ki insanlar sadakasını ve zekatını verecek kimse bulamayacaklar" Demek ki krizin geçeceği günlerde gelecek. Bu kadar isyan etmenin ne anlamı var? Sonuçta verende O, alanda... Allah gerçekten herkese yardım etsin, şeytanın bu adi tuaklarına düşürmesin inş. Aslında şükredecek o kadar çok şey var ki. Fakat insanlar dertlerine düştüklerinden bunu artık görmez olmuşlar. Bu yüzden bir çocuk yetiştirmek çok ama çok önemli. insanın yediğinden içtiğinden izlediği filmlere kadar duyduğu laflara kadar her şeye dikkat etmesi gerekiyor! Yoksa hesabını veremeceğimiz evlat olursa Allah muhafaza ahiretimiz yanabilirde... Dilerim Rabbim herkese sağlıklı, sıhhatli,salih evlatlar nasip eylesin inş. Sabah sabah sizlerle bunları paylaştığım için üzgünüm... Hakkınızı helal edin... Yukarıdaki resmi paylaşmak istemiştim ama telefonun etkisinde kaldım ister istemez.Elimden önce yukarıdakiler dökülüverdi... Yukarıdaki resim kutlu doğum haftasında Kur'an Kursu arkadaşlarıma ve komşularıma verdiğim doğum günü partisinden bir kare. Efendiler Efendisi için hazırlandı her şey. Bir çocuk ailesinden parti ister hemen doğum gününü büyük merasimlerle kutlarız. Aslında çocuklarında hoşuna gidecek böyle paylaşımlar yapmak lazım ki örnek olsun.Mesela çok yakın bir arkadaşım Efendimizin doğum gününde evini kızı için süslermiş. Çok hoş bir şey bu. Erkek kardeşimin sünnet süsleriyle bende evi başladım kapıdan süslemeye. Sevgili eşimin yardımıyla küçük evimizin odasını büyütmek için masamızı çıkardık. Sandalyeleri halıları minderleri yerleştirdik. Perdeyede projeklsiyon görüntüsünü aktardık. Koyu renk kumaşlarla camları kararttık... Tabiki Efendimize (SAV) ait bir köşede hazırladık. Köşemizi güllerle süsledik. Koltuğun üstüne oturmaya kalkınca tatlı arkadaşlarım, üstüne Efendimize aittir diye yazmak zorunda kaldım. Umarum Efendim teşrif etmişsindir. Oraya geldiğini hayal ettim. Hep düşündüm. Zaten odamız karanlıklı. El-ele tutuşup salavatlar getirildi. Kuran-ı Kerim okundu. Sonra Efendimizle ilgilli cd izlendi. Dualar edildi. İlahiler söylendi. Sipariş edilen kocaman 2 katlı bir pasta tekbirler eşliğinde çıkartıldı ve kesildi. İkramlar yapıldı arkasından hediye olarak gül ve hadis kartelası dağıtıldı. Yaklaşık çocuklar hariç 30'a yakın misafirim vardı çok güzeldi. Çocuklarada abdest nasıl alınır ve namaz nasıl kılınır resimleriyle gösterilen boyama kitabı almıştım. Velhasıl çocukların o anki mutluluğu çok güzeldi. Tüm nisan ayının Efendimiz adına kutlanması güzel şeyler yapılması çok özel. Bu nisan ayı benim için o kadar anlamlı ki. Eşimin ve benim doğum günümün dışında biricik Efendimin böyle güzel bir ayda doğması ve sırf O'nun için etkinlikler yapılması çok ama çok duygulandırıcı bir şey. Bu nisan ayı aldığım en büyük hediyeyle inş. benim için hayırlara vesile olmuştur. Hediyemiz bu ayı bizim için daha da anlamlı kıldı. Rabbime binlerce kez şükrediyorum. Teşekkür ediyorum. Şimdilik bu kadar dostlarım hepiniz Allah'a emanet olun.. Selametle...

9 yorum:

Melek* dedi ki...

Ne oluyor Beytiye bana ağlıyacak yer arıyorum kaç gündür sende bu kadar duygulu yazınca nasıl ağlamam emin ol Efendiler Efendisi Ay yüzlüm evinize ziyarete gelmiştir. Nisan ayında aldığın hediye içinde tekrar tebrik ederim hayırlı güzel ömürlü olur inş. Rabbisini bilen Efendisini bilen..Evin düğün evi olmuş desene Tekbirler Salavatlar Allah ım bu ne güzel günler böyle büyüğümüzün dediği gibi inş.Kutlu doğumu ay olarak kutladığımız gibi sene olarak Kutladığımız günleride görücez ne diyim.Ayrıca arkadaşının amcası beni çok üzdü çok elem verici bir şey..Allah ım taksiratlarını affeylesin.O çok bağışlayıcı Beytiye o Rahmeti çok olan belkide Cennet bahçesinde koşan biri olmuştur kim bilebilirki....çok Şükür Allah ıma onu tanıtan bir ailemiz oldu ne mutlu bize bu konumdayız ya Hristiyan bir ailede doğsaydık.Çok şükür Kadir Mevlam diyip son veriyorum.verdiğin Dua bendeki hastalık için etkisini göstermeye başladı bile...Dua ile canım çok uzun olmuş Hakkını helal et. öpüyorum

anneminkizıyim dedi ki...

Canim cok üzüldüm, allahim kimselerin basina vermesin. Allahim cümlesine hidayet ve sabir versin, sevgiler....

hanife dedi ki...

NE GÜZEL BİR YAZI ELİNE DİLİNE SAĞLIK

Adsız dedi ki...

Ne aci! insanlarin, inanctan uzaklasarak hayatin her alaninda nasil bir bataga düstügünü gördükce kahroluyorum!
Nasil, nasil bu kadar unuttuk herseyi biz? Nasil bu kadar canavarlastik, insanligimizi kaybettik?
Etrafima baktigimda, her ama her kötülügün, izdirabin, vahsetin erdinda islamsizlik yatiyor. Ticarette, evlilk hukukunda, arkadaslikta islam terzisi kullansaydik bu toplum böyle cinnet gecirmezdi. Bu vahsete canak tutan hayati bize empoze etmeye calisanlarin, bir cinayeti daha oldu, kutlamak gerek!

Yaptiginiz güzel calisma icni de tebrik ederim arkadasim. insallah Beklediginiz insallah ziyaretciniz olmustur...

Adsız dedi ki...

s.a.arkadaşınızın amcasının vefatı dolayısıyla yazdığınız yazı çok anlamlı,eğer insan Rabbinin emir ve yasaklarına uyarsa her türlü beladan hele de faiz belasından emin olur.ne kadar tulü- emel sahibiyiz sanki hiç ölmeyecekmişiz gibi dünyaya dört elle ve büyük bir hırsla sarılıyoruz.Rabbim muhafaza buyursun,ölümü her daim hatırlayıp ona göre ahiret hazırlığını en güzel şekilde yapanlardan eylesin(amin).

anneminkizıyim dedi ki...

Canim Zahidecigim, anneler günün kutlu olsun canim, sevgiler...

Kirazdalı Dilek dedi ki...

Sabır sabır sabır sabrın sonu selamet dimi boşuna dememişler ama insanlar kolayı seçiyor o gitti peki ailesi nolucak :( Allah sabır versin geride kalanlara Bugünlerde çok var intihar eden Rabbim herkezi hidayet etsin şeytanın şerrinden korusun inşallah

Güzel günlerde gelicek çok yakın hemde...

Adsız dedi ki...

ya sen nasıl bi insansın kardeşim:)ne güzel bi insansın öyle. tesadüfen gördüm senin bloğunu ve inan kaç saattir inceliyorum tek tek okuyorum yazdıklarını. seni çok sewdim.çok inançlı gayretli ,tatlı bi insansın.ben 26 yaşındayım ve ankarada yaşıyorum.sende bursadaymışsın.çok güzel paylaşımlarını bundan sonra ilgiyle ve merakla takip edicem. allaha emanet ol.canım kardeşim... ankaradan zeynep...

keskinli dedi ki...

canim selamlar bir ugrayip hatirini sorayim dedim sende bayagi ara vermissin yazdigin olay olalai cok olmus ama rabbim böyle durumlardan cümlemizi korusun insallah AMIN
ahir zaman yaklasiyor cok haklisin kücük alemetlerin cogu cikti ama kimse uyanmiyor daha uyanamak icin ille birseyleri yasamakmi lazim ?? rabbim yolundan ayirmasin bizleri selam ve dua ile canim