27.5.08

Etkinder ve Geçmişten Kalan Kermes Görüntüleri...

9 Mart Dünya Kadınlar Günü'nde arkadaşlarla birlikte, Etkinder Derneğinin düzenlemiş olduğu programa katılmıştık . Çok güzel bir programdı. Programdan sonrada gıda kermesi düzenlendi. Belki geldi-geçti ama o günün hem burada hatıra kalmasını hemde sizlerle paylaşmayı istiyorum.

Çalışan kadın (özellikle çalışan anneler) ve günlerin getirdikleri ile ilgili Psikolojik Danışman (ismini unuttum) konuşma yaptı. Bu konuşma benim için gerçekten çok güzeldi. Bazı yerlerinde hem güldük, hem düşündük....
Özellikle inşaAllah geleceğin anne adayı olarak şu konuşma ilgimi çekmişti:
Toplumda oluşan karmaşık kişiliklerden dolayı anne-babanın özellikle çocuklarına karşı sergiledikleri davranış şekilleri çok önemli bunu hepimiz biliyoruz. Çocuğun ilk öğretmeni anne ve babasıdır nede olsa. O yüzden de çocukları küçükten baba ve anne adayı gibi yetiştirmeliymiş insan. Peki bu nasıl olacak?
Özellikle kız evlatları babalarına daha çok ilgi duyup, annenin hep önüne geçmeye çalışırlar. Mesela bazı kız çocukları vardır süslenirler babasına gibi... Böyle bir durumda da akıllı bir babanın orada yapması gereken hareket "ayy kızım bugün ne kadarda güzelsin, tıpkı annen gibi. Yada sofrayı toplamaya yardım ediyor diyelim. Ne güzel aynı annen gibi yapıyorsun gibi vs.." diyerek annesini örnek gösterip, "annelik" duygusunuda çocuğa aşılamış oluyormuşuz. Tabii akıllı bir annede oğlunda bunu yapmalıymış. Ama diyor bazıları napıyor "hehe gördün mü bak çocuk beni daha çok seviyor. Çocuk seni istemiyor. Hangimizi daha çok seviyorsun?" Deyip anneyide küçük düşürüyor. Yada bu şekilde davranan annelerimizde olabilir... İleriye yatırım yapılmalıki insan çocuk annesini yada babasını örnek alsın.
***
Birgün nasrettin hoca eşekten düşünce, başına toplanmışlar. Hocam birşeyiniz var mı, size doktor çağıralım demişler. Oda yooook demiş bana eşekten düşen birini çağırın benim halimden ancak o anlar demiş :))) Çocuklarda farklı hareketler görüldüğünde hemen psikoloğa gitmektense o yaşları ve evreleri atlatmış annelerle yaşananları paylaşıp, fikir alınmalıymış. Nitekim kendiside bunu yapıyormuş. Oğlunda farklı şeyler gördüğünde arkadaşıyla paylaşıp, onun deneyimlerinden yararlanıyormuş. O yüzden diyor fikir alış-verişine önem verin. Nasrettin Hoca misali :)

*** Evet, aklıma gelenlerden birkaçını yazdım. Daha fazla yazıp, sizleride sıkmayayım...

Arada skeçler oldu. Ses kalitesi çok iyi olmadığı için bazı yerlerde pek bir şey anlamadık ama yinede emeği geçen herkesi tebrik ediyorum...

En sonunda da Melda Bekcan Hanım geldiler. Çok güzel hoş sohbet oldu. Kendisi çok şirin biri. Onu yakından tanımakta çok güzeldi.

Melda Hanım ilerleyen dakikalarda çocukların büyük ilgi odağı oldu. Resme baktığınızda 2 çocuk görebilirsiniz ama 3 çocuk var :))) Diğeri sol tarafında :)

Evettt.. Gelelim kermes resimlerine... Kermes resimlerini aslında önceden sağolsun şerifecim yayınlamıştı. Bende kendi sitemde tekrar yayınlamak istiyorum.

Bundan bir dilim almadığıma çok pişman oldum:( Ama ogün çok yemiştik. Herkesin eline, emeğine sağlık...

NOT: Etkinder'in şu an yeni etkinliği kan bağışı kampanyası... Özellikle ender bulunan kan grupları keşke bu kampanyadan haberdar olsa... Bir abimizin kana ihtiyacı olmuş. Negatifmiş ve malesef bulunamamış :( Eğer Bursa'dansanız, tanıdığınız varsa yönlendirirseniz çok memnun olurum yada bulunduğunuz yerde kan bağışında bulunun...Bayanlar hassas olduğu için eşlerimiz yada çevremizdeki beyleri, uygunsa teşvik etmemiz daha doğru olur sanırım. Nerede olursanız olun 1 kan 1 can kurtarabilir....

Kan vermenin bir insana sağladığı yararları buradan okuyabilirsiniz. Hepinize mutlu, huzurlu, sağlıklı günler dilerim...

Allah'a emanet olun :)

4 yorum:

uygarimizlahayat dedi ki...

Yüreğine sağlık canımcım paylaşımların için, öpüyorum seni kocamannnn...

Melek* dedi ki...

NE GÜZEL BİLGİLER ÇOCUKLU BİRİ İÇİN BAZEN DERİMKİ ACABA ŞU ANDA ÇOCUĞA NASIL DAVRANMALIYIM DİYE DÜŞÜNÜRÜM BUDA ÇOK GÜZEL BİR EK BİLGİ OLDU BENİM İÇİN CANIM YÜREĞİNE SAĞLIK MELDA HANIMDA ZATEN HANIMLIĞIYLA TAKDİRLERİ TOPLUYOR..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Güzel paylaşımın için teşekkürler
canım benim
senin için pastamın kesik halinide yayınlıcam en kısa zamanda.
sanada hayırlı cumalar
görüşmek üzere
dualarını bekliyorum
sevgiyle kal

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ne güzel bir yazi paylasmisin ellerine saglik, sofrada harik, her sey var masallah, katilanlarin yüreklerine saglik, sevgiler....