28.12.10

Beklenen Doğum Günü Partimiz ve Kınamız :)



Herkese Merhaba! :)

Uzun yorucu hazırlıkların ardından nihayet doğum günümüz gönlümüzce oldu. Belki 2. gebeliğim sıkıntılı ilerlemese sorun olmayacak ama napalım Allah'ın takdiri... İnsan yavrusu içinde seve seve yapıyor herşeyi. Çarşamba günü temizlik oldu. Haliyle temizliğe yardım etmek durumunda kaldım ve akşamına yorgan döşek yattım. perşembe günü arkadaşlarım geldi. Cuma günü kayınvalidemle sarma yaptık ve akşamına eksiklerimizi almak üzere alışverişe gittik. Cumartesi günüde hanımellerin yardımlarıyla hazırlıklarımız tamamlandı. Allahöyle bir yardım etti ki Anneannemiz hasta, babaannemizde farklı hazırlıklar içindeydi. Yengelerimden biri dua saatini yanlış anlamış erkenden bana çıktı geldi. Allah razı olsun gerçekten. O olmasaydı temizlikleri yetiştiremeyecektim. Salataı yapmam gerek zaman daraldı derken eşim iş yerinden arkadaşımıda beraberinde getirmiş ve sağolsun onunda yardım eli değdi. Misafirler geldikçe gelenlerde verilen siparişleri getirdikçe açık büfemizde aşağıdaki gibi şekillenmiş oldu :)


Menümüzde:

*doğum günü pastamız
*havuçlu kereviz salatası
*zeytinyağlı yaprak sarma
*mercimek köftesi
*Bol cevizli lokum
*patatesli mayalı poğaça
*kıymalı poğaça
*ıspanaklı çarşaf böreği
*elmalı kurabiye
*tuzlu pastane kurabiyesi
*Taze böğürtlenli yumuşacık kek
*Cevizli ıslak kek
*Tavuk göğsü




Soldaki mayalı poğaçalar halamdan



























Mercimek köftesi kuzenim Mehtap'tan
Cevizli lokumlar anneannemizden




Yumuşacık tam pastanedekiler gibi cevizli kurabiyeler Kuzenim Elif'ten








Cevizli ıslak kek kuzenim Saide'den

Hatta ıslak kek görünümlü browni de diyebiliriz. Enfesti!

Çekmeyi unuttuğum portakal kabuğu rendeli cevizli ve fındıklı tavuk göğsüde kuzenimdendi. portakal kabuğu çok yakışmış.



Tuzlu kurabiyeler pastanedekilerden daha da güzeldi. ağızda dağılan kıyır kıyır olan bu güzel kurabiyeleride kuzenim Elif yaptı. 


Yanındaki ise ince hamuruyla soğanlı kıymalı poğaça. Bu güzel yemeye doyulmayan poğaçalarıda Vasviye yengem yaptı
                             


Ispanaklı çarşaf böreğimiz babaannemizden





Yaprak sarmaları dediğim gibi kayınvalideyle birlikte yaptık. Ertesi günde anneannemiz pişirdi :)




Yumuşacık böğürtlenli kekimizde babaannemizden. Böğürtlenleri yazdan toplayıp buzlukta pastalar için bekletiyoruz.


Kereviz salatasını hiç sormayın:) Arkadaşım kerevizleri soydu ben rondodan geçirip pişirdim. Arkadaşım havuçları soyup rondodan geçirip pişirdi. Anneannemiz sarımsaklı yoğurdunu hazırladı. Ben deniz karıştırıp süsledim. Tadıda herkesin eli değdiği için sanırım çok güzel oldu:)



Yasin-i şerifler okunurken çaylarda demlendi bir taraftan. Hatice Büşra hanım duvağıyla uğraştı durdu benim küçük gelinim:) Dualar edildi. Kaftanımızı giydik ve küçük hanımın göz yaşlarıyla karışan ilahilerle kınamızı yaktık :) Hanımefendi eline yakılan kınayı yemeye çalışınca birde elini sarmamıza müsade etmediği için hemen yıkamak durumunda kaldık:( İkramlar yapılırken bir taraftan hediyeler verildi. Herkes dağılıyordu ki gidenler geri geldi. Çünkü şaşkın ve telaşlı anne pastayı kesmeyi unutmuştu! Gider ayak herkese dağıtıldı ve misafirlerde ağızları tatlanmış olarak yanımızdan ayrıldı. Hediyelerimizide herkes dağılmadan önce açtık en keyifli kısmıda oydu herhalde :D

Diğer ayrıntıları sonra yayınlarım. Yorgunluktan ölüyorum! Bu arada tarifler sırasıyla yakında:)

Hoşçakalın

4 yorum:

Hayatcemresi dedi ki...

Canım kardeşim,,
Allah muhabbetinizi daim eylesin,cici kızını da hayırlı evlatlardan eylesin,kardeşi ile de sağlıkla birbirlerine kavuşsunlar inşaAllah,sevgilerimle...

Hayattan Azıcık dedi ki...

2 Ocak - 2 Subat tarihleri arasinda yapacagim ``Ben Buldum`` etkinligime davetlisiniz..

Hepimiz mutfağımız da bir sürü tarif uretiyoruz. Bir etkinlik yapma fikri benim sürekli bir şeyler üretme isteğim ile başladı. Sizlerden de kendi tariflerinizi gondermenizi bekliyorum. Bol katilimli olur umuyorum.

Sevgiyle Kalin...

Unknown dedi ki...

Canim aramiza hos geldin sefa getirdin bulogunu ilk kez gördüm cok güzel emeklerine saglik.Sevgiler huzur dolu saglikli bir yil diliyorum sevgiler öptüm.

sarımutfak-hande dedi ki...

herşey harika menü sabah sabah kahvaltı etmeme rağmen acıktırdı beni:)))
ellerinize sağlık
küçükhanımada mutlu yıllar dilerim