15.5.08

DAVET SOFRAMIZ VE EVİN BEREKETİ MİSAFİR

Evett Bismillahirrahmanirrahim diyerek ilk yemek yazıma başlamak istiyorum :) Blog camiasında herkes o kadar maharetli, pratik güzel şeyler yapıyorlar ki bu camiadan öğrendiğim çok şey var. Tabii başta portakal ağacı Haticem geliyor :) Ben zaten seviyordum da onun sayesinde mutfağıma daha da bağlandım diyebilirim. Allah razı olsun herkesden.
Dün çok sevdiğim arkadaşım hatta kardeşim Gizem'le nişanlısı bize geldiler. Misafir evin bereketi, neşesidir. O yüzden evimde misafir ağırlamayı, onlarla hoş sohbet etmeyi çok seviyorum. Dün akşamda benim için çok güzeldi.
Bir yerde misafirle ilgili şu yazıyı okumuştum. "Misafirlerimize cân-ı gönülden ilgi göstermek ve gerekli ikramı yapmak, dinimizin ve kültürümüzün bizlere bıraktığı en güzel miraslardan birisidir. Ayrıca, tanıyalım veya tanımayalım evimize, şehrimize ya da memleketimize gelmiş olan insanlara dini, milleti, kültürü ne olursa olsun güler yüz ve en güzel ilgiyi gösterip bizlerden hoşnut olarak ayrılmalarını sağlamak, Yüce Rabbimizin razı olduğu bir davranış olacaktır. "

Onlar için hazırladığım menü: -Alaca Çorba
-Milföy Kebabı (İsmini eşim uydurdu:) halbuki ben milföy çanağında sebzeli misket köfte demiştim:) Ama buna herkes çok güldüğü için eşimin bulduğu isim orjinal geldi siz ne dersiniz?
-Şehriyeli pilav
-Zeytinyağlı yaprak sarma
-Vişne sulu salata (Bostana) -Semizotu salatası -Meyve soslu cheesecake

Alaca çorba sevgili aintab sofrasına ait, cheesecake ve vişne sulu salata sevgili portakal ağacına ait, milföy kebabı tarifini ise canım kuzenimden aldım. Herkese teşekkürler...

İlk resim denememdi. Eşimde tatlının fotoğrafını çekti onuda eklemek istiyorum tatlım benim :) Sofranın fotoğrafını ise Gizemcim çekti. Diğerlerinin fotoğrafını çekmeyi unutmuşum :(

Bir hadiste derki ; "Şu üç kişinin duası kesinlikle geri çevrilmez: Mazlumun duası, misafirin duası ve ana-babanın evladına duası. " Bu yüzden birine misafirliğe gittiğimde ev sahibesi için dua ederim yada bana misafir geldiğinde mutlaka dua isterim:)

Görüşmek üzere

Tarifler sonra :)

2 yorum:

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

canım
ellerine sağlık
tariferinide bekliyoruz
iyi çalışmalar
sevgiyle kal

Bir Anne dedi ki...

Merhaba canim,
iadei ziyarete geldim.
Ne kadar icten yazmissin. Sofra da harika gorunuyor, masallah.
Milfoy kebabinin tarifini sabirsizlikla bekleyecegim.
Sevgiler,
Nurgul