22.5.08

TATLI YİYELİM TATLI KONUŞALIM VE FRAMBUAZLI CHEESECAKE

Herkese merhaba :)

Ne zaman eşimle alışverişe gitsek kendimi pasta malzemeleri reyonlarında buluyorum:) Yoğun ve stresli iş hayatıma sıkıştırdığım denemelerim bana tüm yorgunluğumu unutturuyor. Pasta ve yemek denemelerim tüm stresimi alıyor. Bu yüzden yeni tarifler için bu reyonları karıştırmak bana farz oluyor:) En çok sevdiğim şey ise denemelerimin kobaylar tarafından (Biricik eşim ve ailem) beğenilmesi :)) Genelde misafirlerim geleceği zaman hiç yapmadığım lezzetleri deniyorum ki ilerleyen zamanlarda tercihen bilerek yapabileyim.

İşte geçen hafta canım Gizem'cim ve nişanlısı için (O şimdi asker) sabahın 3'ünde denediğim cheesecake:) Evet sabahın körüydü ama bir haftadır nasıl, hangini yapabilirim diye araştırırken Sevgili Haticemin meyve soslu cheesecake tarifini denemeye karar verdim. Malzemesi biraz külfetli ama kafama koyduğum için alışverişe gittiğimizde eşimin koymuş olduğu kotayı aşmadan aldık :)))

Tadı biraz ağır fakat tatlı severler yoğun kıvamlı bu tatlıyıda beğeneceklerdir. Kocaman pasta 3 günde bitti. Herkesin nasibi varmış ki misafirlerimiz, eşimin ve benim ailem, yengemler herkes nasiplendi :)) Kimse kimsenin nasibini yiyemiyor halbuki bizim eve tatlı dayanmaz:) O yüzden bereketlide bir pasta diyebiliriz. Tarife geçelim...

Malzemeler:

Tabanı için:

  • 2 pk burçak bisküvi
  • 125 gr yumuşak margarin (ben tereyağ kullandım)
  • Yarım su bardağından biraz fazla kırılmış fındık (yoksa kullanmayadabilirsiniz)
  • Bir tutam tarçın

Kreması için:

  • 3 su bardağı toz şeker
  • 3 yumurta
  • 1 pk vanilya
  • 3 kutu labne peynir (ben 550 gr labne aldım)
  • 3 kutu pınar beyaz

Üstü için

  • Frambuazlı & çilekli jöle
  • Donmuş frambuaz (yada siz nasıl arzu ediyorsanız koyabilirsiniz üzerine herşey yakışır.)

Yapılışı:

  • Bisküvileri rondodan geçirin. İçine tarçını, fındıkları ve margarini ekleyip yoğurun. Yağlanmış kelepçeli kalıba harcı yayın ve kaşık yardımıyla düzleyip bastırın. Bunu yaparkende yanlara doğru 1-2 cm kadar yükseklik bırakın.
  • Yumurta ve şekeri çırpın. Vanilya ve peynirleride ekleyerek mikserin önce yavaş sonra en yüksek hızında çırpmaya devam edin.
  • Kremayıda kelepçeli kalıbımıza döküp, önceden ısıtılmış fırında pişirin. Ben ilk önce 200 derecede pişirdim. Sonra ısıyı 180 dereceye düşürdüm. Bu halde toplam 40-45 dakika pişiriyorsunuz.
  • Jöleyi tarife göre pişirip içine donmuş frambuazları ekliyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
  • Piştikten bir saat sonra cheesecakeki kelepçeli kalptan çıkartıyoruz ve üzerine sosumuzu döküp buzdolabında bir gün dinlendiriyoruz. Dayanamazsanız 4-5 saat sonra da yiyebilirsiniz :)

Püf Noktaları: Keki hazırlarken iyi karıştırmalısınız ama bu işlemi abartmamalısınız aksi halde baloncuklu olur.Olursa da kek piştikten sonra ortası çökebilir. (Genelde en sık rastlanan sonuç) O yüzden çırptıktan sonra ne olur ne olmaz şöyle bir kabımızı silkeleyip kaşık yardımıyla da 1-2 karıştırın ki kabarcıklarımız gitsin.

Fırından çıkardığımızda cheesecakekimizin ortası cıvık olmalı. Hatta kalıbınızı şöyle bir ufak sallayın hımbıl hımbılsa tamamdır :) Pişmedi diyerek fazla pişirmeyin, çünkü dolapta donup zaten, sertleşiyor.

Kekimizi fırının ızgara kısmında pişirdiğimizden, pişirdiğimiz bölmenin bir kademe altına mutlaka tepsi koyun. Kalıptan akan damlaların önüne bu sayede geçmiş olursunuz. Bu işlemi unutmayın sakın :)

Bu arada peynirler cheesecakeki yoğun kıvamlı yaptı. Dilerseniz azaltıp tadını hafif, görüntüsünüde ince yapabilirsiniz. Ben bir sonrakini öyle denemek istiyorum. Hem malzemeyide azaltmış oluruz ama böyle de harikaydı:)

***

Eveeeett..Tatlımızı yedik, şimdide biraz tatlı konuşalım. Aşağıdaki resim benim en sevdiğim resimdir. Hatta bu resim şuanda evimde! Canım arkadaşım uğurböceğim Şerifem bana geçen yıl doğum günümde ahşap bir tepsiye bu resmi, üzerinede resimlerimizi bastırmış. O kadar mutlu oldum ki... Mutfağımda camımın önünde duruyor. Beğenerekte kullanıyorum "Canım" tekrar teşekkür ederim... Resme ithafen birde şiir ekleyerek tatlı sohbetimizi şimdilik noktalıyorum... Allah'a emanet olun :)

Onun aşki yakar kül eder beni Bu aska ben düşmüşüm yeni Her gönül seviyor candan seveni Gönlümün sultani medinededir

Gözlerim doluyor içim yanıyor Halimi görenler mecnun sanıyor Bu gönül aşkına zor dayanıyor Gönlümün sultani Medinededir

Keşke şiirdeki mecnun olabilseydim....................

3 yorum:

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Canımmm
Ellerine sağlık
cheese caken harika görünüyor
çekirdek aile olunca herkes nasipleniyor canım
bizim evde ne pişerse apartmandakilerede dağıtılıyor:)
zaten paylaşınca anlamı oluyorrr
sanada bir tavsiye hazır bursadasın
pasta malzemeleri marketlerde sınırlı,en bol çesit cumhuriyet caddesinde tahılhanda pastaland var
hem hesaplı hemde envai çesit var.arkadaşlarımda sana yardımcı olurlar:)nurdan han.tamam,benden bu kadar,dualarını bekliyorum
sevgiyle kal

karakazan dedi ki...

Benim en sevdigim keklerden biridir peykek.Eline saglik nefis görünüyor.Fotoya gelince harika bir resim,bende de Kabe resmi var kizlrim sorarlar hep "anne ne zaman gidecegiz Kabeye"diye.Ins bize de nasip eder rabbim variriz o mübarek topraklara.

Hayirli cumalar canim,duana beni de kat.:))selamlarimla,serap.

uygarimizlahayat dedi ki...

Sordum sari çiçege: Benzin neden saridir?
Çiçek eydür dervis baba: Ahim daglar eritir

Sordum sari çiçege: Sizde ölüm varmidir?
Çiçek eydür dervis baba: Ölümsüz yer varmidir

Sordum sari çiçege: Kisin nerde olursun?
Çiçek eydür dervis baba:: Kisin türab oluruz

Sordum sari çiçege: Tamuya girer misiz?
Çiçek eydür dervis baba: Ol münkirler yeridir.

Sordum sari çiçege: Uçmaga girer misiz?
Çiçek eydür dervis baba: Uçmak adem sehridir

Sordum sari çiçege: Gül sizin neniz olur?
Çiçek eydür dervis baba: Gül Muhammed teridir

Sordum sari çiçege: Ademi bilir misiz?
Çiçek eydür dervis baba: Adem binde birdir

Sordum sari çiçege: Kirklari bilir misiz?
Çiçek eydür dervis baba:Kirklar Allah yâridir

Sordum sari çiçege: Rengin kandan alirsiz?
Çiçek eydür dervis baba: Ay ile gün nurudur

Sordum sari çiçege: Boynun neden egridir?
Çiçek eydür dervis baba: Kalbim Hakka dogrudur.

Sordum sari çiçege: Annen baban varmidir?
Çiçek eydür dervis baba: Annem babam topraktir

Sordum sari çiçege: Sen Kâ'be'yi gördün mü?
Çiçek eydür dervis baba: Kâ'be Allah evidir

Sordum sari çiçege: Bahçene girsem nola?
Çiçek eydür dervis baba:Kokla beni geri dur

Sordum sari çiçege: Sen sirat'i gördün mü?
Çiçek eydür dervis baba:Cümlenin ol yoludur

Sordum sari çiçege: Gözün niçin yaslidir?
Çiçek eydür dervis baba: Bagricagim baslidir

Sordum sari çiçege: Sen beni bilir misin?
Çiçek eydür dervis baba: Sen Yunus degilmisin

Canım benim hayırlı Cumalar diliyorum, bugün sana küçüklüğümden beri çok sevdiğim, dinlerken huzur bulduğum ilahi ile selam vermek istedim. Bugün daha iyiyim canım, dün msnde yazdığın gelmedi, cheesecake harikaaaaa olmuş bittim valla, ben yapamam bunu sıkılırım bu kadar malzeme ile uğraşmaktan, eee artık gelirsek sen bize yaparsın :))) Tepsiyi de beğenmene aradan o kadar zaman geçmesine rağmen hala teşekkür etmene çok sevindim, canım benim sen daha iyilerine layıksın, hep güzel günlerde kullan, seni kocamannn öpüyorum, sevgiyle kal... Benim için dua etmeyi unutma...