3.12.08

SUSAMLI TAVUKLU SALATA VE KURBAN HAKKINDA BİRKAÇ KELAM

Eşim tam bir salata canavarı. Önüne hiçbirşey koymayıp bir tabak dolusu salata koysanız onunla yetinir :) Akşam yemeğinin yanına salata yapmaya karar verdiğimde dolapta sadece göbek salata, maydanoz, domates olduğunu gördüm. İlave olarak kuru soğan ve 1 diş sarımsağıda yemeklik doğradım. Az birşeyde tavuk göğsü varmış onlarıda haşlayıp, susama bulayarak kızarttım ve salatanın üstüne yerleştirdim.
Hayat koşturmacayla geçince dolapta ne, ne kadar kalmış unutabiliyorum. Yukarıda sanki dolabın içini ilk defa görmüşüm gibi anlattım da yadırgamayın hani diye diyorum :)))
Not: Salatayı güzel kılan şey tüm malzemelerin kuru bir şekilde harmanlanması ve özel sosla sunulması sanırım dimi :)
Aslında Carrefour'un yanında Eker Süt Çiftliği var. Buna benzer salatayı eşimle iş çıkışı oraya gittiğimizde yerdik. Bol yeşillik, mısır ve zeytin ile hazırlanan bu salatanın üzerine ızgara antrikot yada susamlı tavukla süslüyorlar. (Yeşilliklerle daha güzel oluyor) İsteğe bağlıda değişik sosları var. Orada yediğim pizzaların tadınıda unutamam. Bursalı arkadaşlara tavsiye olunur!
Sosu için: Biraz mayonez, biraz hardal, nar ekşisi ve zeytinyağını karıştırıp üzerine döktüm.
Evet kurban bayramı geliyor elhamdülillah. Herkesin evinde tatlı bir telaş olmasını diliyorum. Allah rızası için keseceğimiz kurbanların sırat köprüsünde bize birer binek olacağını unutmamalıyız. Artık günümüzde kurban parasını insanlara dağıtıp, vacib olan ibadeti şeytanın sağ taraftan yaklaşmasıyla terk edenler ne kadar da çoğaldı. En son bu konuya noktayı Diyanet koydu umarım bu düşünceye sahip olanlar dinlemişlerdir.
Yada kurban bayramını birer hayvan katliamı olarak düşünen insanlar unutuyorlar sanırım, marketten, kasaptan alarak tükettiği etleri, kıymaları! Hepimiz birer bilinçli insanız. Aslında mantıklarını kullanmaktansa araştırsalar neyin nasıl olması gerektiğini çözecekler. Herkesin mantığı farklı işleyebilir sonuçta. Kesin olan Kur'an-ı Kerim'de Yüce Rabbimizin emretmiş olduğu bir emri terk etmekle şeytanın tuzaklarından birine düşmüş olurz bu şekilde Allah korusun.
Kurban; Allah’a yaklaşmak ve O’nun rızasına ermek niyetiyle kesilen hayvan demektir. Akıllı, hür, mukim ve dini ölçülere göre zengin sayılan mümin, ilâhî rızayı kazanmak gayesiyle kurbanını kesmekle hem Cenab-ı Hakk’a hem de maddi durumlarının yetersiz olması sebebiyle kurban kesemeyenlere yardımda bulunarak halka yaklaşmaktadır. devamı için tıklayınız.
Çok sevdiğim bir arkadaşım maddi sıkıntılar çekiyor. Zor şartlarda az kazanılan parayla belkide hayatını idame ettiriyorlar. Kurban bayramına kadar her gün kumbaraya 1 ytl aratak bayrama kadar 1 kurban parasını çıkartıyorlarmış. Ne kadar güzel birşey! Rabbimde takdir etsin inş.
İnsan yeterki istesin yapamayacağı şey yok ben buna inanıyorum. Borcu olupta kenarda köşede bir sürü altını olan bir insan pekala onuda satıp vacip olan ibadetini yerine getirebilir. Sonuçta kimin parasını nereden kaçırıyoruz ki değil mi? O'nun verdiğini yine biz O'na veriyoruz. Unutmayalım ki bugün Rabbisine ince hesap yapana, yarın Rabbi Rahim sırattan geçecek olanlara aynı muamelede bulunacaktır. Yani O'da ince hesap yapacaktır. Ebedi hayatımızı geçici dünyaya tercih etmeyelim. Gücü yeten varsın 1 taneyle yetinmesin inş.
Kurban Kesmek Kimlere Vâcibtir?
Bir kimseye kurban kesmenin vâcib olması için, şu şartların bulunması gerekir:
1 - Müslüman olmak. 2 - Hür olmak. 3 - Mukîm olmak. Seferî (yolcu) olmamak. 4 - Fıtır sadakasını vâcib kılan zenginliğe sâhip olmak. 5 - Âkıl ve bâliğ olmak. Bu beşinci şart, İmamlar arasında ihtilâflıdır. Bâzılarına göre kurbanın vâcib olması için âkıl ve bâliğ olmak şart değildir. Zengin olan çocuk ile akıl hastalarına da kurban düşer. Velîleri onlar namına onların kurbanlarını keserler. Zekât ve fıtır sadakası için nisab miktarı 80 gram altın ile 561 gram gümüştür.
Zilhicce ayını boş geçirmeyelim arkadaşlar. Gücü yetmeyen en azından arefe günü oruçlu olsun inş. Çünkü Arefe günleri oruçlu olmak, bir yıllık günahlarımıza kefarettir. Arefe günü ve bayramın birinci günü çok önemlidir. Biz ademoğlu işlerimizi hep arefe gününe bırakırız halbuki o günün ehemmiyetini bir bilsek elimize bir dünya işini bile almakdık herhalde... Görüşlerinizi merak ediyorum paylaşır mısınız? :)
Selametle dostlar...

7 yorum:

Melek* dedi ki...

"Unutmayalım ki bugün Rabbisine ince hesap yapana, yarın Rabbi Rahim sırattan geçecek olanlara aynı muamelede bulunacaktır." çok hoşuma gitti:) canım o kadar güzel anlatmışsınki yorum görüş sunulurmu sen herşeyi harfiyen yazmışsın. canım Dualarına muhtacım:)) Allah başka şeye muhtaç etmesin inş. bu arada Eşrefzade cami burda değilki arkadaşım taaaa İznik de:)) neyse canım her girdiğimde yeni birşeyler eklemen beni çok mutlu ediyor yazılarını baştan sonada okuyorum... çok ama çok öpüyorum beytişim:))) Allah a emanet olalım.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Salata nefis görünüyor.Ellerine sağlık canım
Ayrıca paylaşımın için çok teşekkürler
mübarek ayı en iyi şekilde değerlendirenlerden olmamız duasıyla
sevgiyle kal

uygarimizlahayat dedi ki...

OOO Beytiyemm harikasın kahvaltıyı okudum geçen gün işim çıktı yorum yapmadan çıkmak zorunda kaldım, biliyorsun aybaşı başımı kaşıyacak vaktim yok... Ohhh enişte yaşadı valla, hatun evde hergün harika yemekler hazırlıyorsundur. Enişteye hak veriyorum, bende bugünlerde hep salata yemek istiyorum mümkünse kendim yapıcam, içime sevgimi katıcam :))) Seninde salatan benim istediğim gibi olmuş, sevgini koyuvermişsin içine... Allah bugünlere tekrardan kavuştursun diyorum, ellerine sağlık seni kocaman öpüyorum sevgiler... Allah hiçbir zaman ağzımızın tadını bozmasın inş.

uygarimizlahayat dedi ki...

Bu arada unutmadan şunu da söyleyeyim, salataya nar taneleri çok yakışıyor, harika bir lezzet veriyor, dün akşam denedim, benden garantili aklında bulunsun sende deneyebilirsin:)))Malum bende artık sağlıklı beslenmeye çok dikkat ettiğim için, çenem düştü öptüm byeeee...

Hansa dedi ki...

ne güzel şeyler eklemişsin sağlığını kaybetmekten bahsetmişisn umarım ciddi bi sorun yoktur.
eline sağlık.
sevgiler.

Mutfak Havlusu dedi ki...

ALlah bize bu ayında gelen bayramında idarkini nasib eylesin inşAllah..

fatosun mutfagından... dedi ki...

♥ Bayramlar, insanlar arasındaki karşılıklı sevgi ve saygının perçinlendiği günlerdir. Bayramlar, insanların birbirleriyle olan dargınlıklarını unuttukları, barıştıkları, kardeşçe kucaklaştıkları günlerdir. Bayramlar,milli ve dini duyguların, inançların, örf ve adetlerin uygulanıp sergilendiği, bir toplumda millet olma şuurunun şekillendiği, kuvvetlendiği günlerdir. Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dileğiyle, Kurban Bayramınız kutlu olsun!