17.12.08

ZEYTİN YAPRAĞINDAN ZİYARET :)

Herkese selam arkadaşlar!!! Yine arayı açıverdim :) Valla işteyken daha mı az yoğundum ne :) Neyse geçen hafta hemen bayram bitişi çok özel konuklarımızı misafir ettik. Sevgili Melekciğim ve eşi bizleri ziyaretleriyle çok mutlu ettiler ve 2 gün bizde kaldılar. Gönül isterdiki daha çok kalsalardı ama inş. ileride nasip olur belkide dimi Melekcim? en kısa zamanda tekrar görüşmeyi diliyorum.
Bayram öncesinden planladık sevgili Dilekciğim ve Melekciğim çekirdek aileleriyle birlikte bize geleceklerdi. Eşlerimizi tanıştırıp güzel sohbetler edecektik ama malesef son anda yaşanılan aksilikler yüzünden Dilek ve eşi gelemediler. Çok üzüldük ama nasip değilmiş dedik başka sefere inş. :)
Yemeklerimizi yedik cuma akşamı... Sonra hediyelerimizi aldık. Melekciğim bizi çok mahçup etti. Bir sürü hediye getirmiş. (Çok utandım) Halbuki ben sadece pişmaniye istemiştim :) Sonra sabahlara kadar hoş sohbet ettik, cumartesi günü kahvaltının ardından cami ve türbe ziyaretlerinde bulunduk elhamdülillah. Pazar günü kahvaltının ardından misafirlerimizi uğurladık. Rabbim tekrarını nasip eyleye inş. Çok tatlı bir oğlu var Allah nazarlardan saklasın inş. Bizi çok güldürdü :)))
Meleklerin gitmesiyle evimiz boş kaldı sanki. Çekilen kamera görüntülerini izleyince hemen özlediğimi farkettim Melek sizleri çok sevdik. Rabbim cennet komşusu eylesin inş.
İşte aldığım hediyelerim ve Menümüz...

Hoca Efendinin kitaplarını çok severek okuyorum. Rabbim ondan ebeden ve daimen razı olsun inş. Önümüze bilgileriyle ışık tutuyor. Bu kitabı bende yoktu. Evimde bir sürü kitap var (sırf eşimin yüzlerce kitabı var bodrumda duruyor malesef) ama malesef kütüphanem yok. Kendime has mini kütüphanem var gerçi ve kesinlikle elimin altında ilmihalim var. Her evde olmalı bence...

Bu tarz aksesuarları çok beğenirdim. En büyük olanını Gölcük'e gittiğimizde Melek benden habersiz almış. Tevafuk odur ki bende ona o sırada hediye beğeniyordum :))) Kalan ikisinide takımı bozmayayım diye getirmiş canım benim. Masrafa girmiş iyice :(

Pişmaniye en sevdiğim tatlılardan biri. Tatlı demek doğru mu gerçi bilmiyorum ama süper bir şey! Yemeye doyamıyorum :) 1 kutuyu tek başıma bitirdim :)) 1 kutu kayınvalideme 1 kutuyuda birlikte yedik afiyetle :)

Bu kaseyide Meleğin eşi almış bana. Çok teşekkür ederim. Böyle servis kaseleri çok ilgimi çeker. Artık salatalarımı bunda yapıyorum :) Aldığım hediyeler sevdiğim arkadaşlardan gelince gözümün önüne koyuyorum ki onları sürekli anıyorum :) Birde bize birkaç cd getirmişler. Bizim için klip hazırlamış eşi ama malesef bulamadım cdlerde. Cevşen Hatmini dinleyince göz yaşlarımı tutamadım. Çok duygulandırdı beni. Bugün adeta ağlama krizine girdim :))) Allah razı olsun herşey için Melekciğim. Buradan eşine ve sana bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. Ettiğiniz dualar içinse ayrıca teşekkür ederiz. Gelelim masamıza...

Masayı Efendimiz'i (SAV) anımsattığı için gül yapraklarına bezedim ve 2 tane kurumuş gül koydum. Canım Efendim (SAV) Sen Peygamber'sin ne haddime Sen'i evimde ağırlamak. Layık mıyım ki Sana... En güzel Salat-ü Selamlar Sen'in üzerine olsun inşaAllah! Böyle ne zaman düşünsem Dursun Ali Erzincanlı'nın Gelseydin adlı şiiri gelir aklıma. Harika bir yorum lütfen dinlemediyseniz şöyle bir gözlerinizi kapatıp, huşu içinde bir kulak kabartın...

Baştan 6 kişilik hazırlanan masa yerini 4 kişiye bıraktı...

Menüdekiler:

- Sebzeli mercimek çorbası (İçinde kereviz ve maydanoz sapları, brokoli, havuç, soğan, sarımsak tabi mercimek ve pirinçte vardı.)

- Fırında nohutlu kuzu kebabı

- İnce doğranmış patates kızartması

- Şehriyeli pilav

- Yeşil mevsim salata

-Yoğurtlu kırmızı biber salatası (tabi kesinlikle yazdan közlenmiş biberleri kullandım. Hormonlu gıdalara hayır!!!)

-Kayınvalidemin yapmış olduğu burma baklava ve etimekli tatlı

Vaktim olsaydı keşkede çok şeyler yapsaydım. Dileklerde gelmeyince iki gün yedik yemekleri:) Aslında bir çorbanın ardından gönül isterdiki maklube ikram edeyim ama cesaret edemedim bana çok zor bir yemek olarak geliyor :))) Elimde hazır kurban etleri varken en kısa zamanda tüm aile bireylerini kobay olarak kullanacağıma şüpheniz olmasın :))))

Evimize gelen misafirlerden mümkün olduğunca dua almaya çalışırım yada bir yere misafirliğe gidiyorsam o hane halkı için mutlaka dua etmeye çalışırım. Nitekim hadislerde de mevzu bahis olmuştur ki: "Misafirin duası kabul olur" buyrulmuştur. Duanın kabul şartlarından bazıları ne olabilir diye sorarsak: " duaların kabul şartlarına geçelim. Evvela dua kabul çerçevesi dahilinde olacak. Sonra samimi ve günahsız bir ağızla olacaktır. Mümkünse abdestli ve helal lokma alınmak suretiyle bereketlenecektir. Mübarek mevkilerde özellikle mescit ve camilerde, mübarek zamanlarda özellikle ramazan ayı ve kadir gecesi, berat gecesi gibi mübarek gecelerde, namazlardan sonra özellikle sabah namazından sonra dua edilmesi kabule karin olması hikmet-i ilahiye ve rahmet-i ilahiyece matluptur. Bu şartlardan uzaklaşıldığı taktirde de duanın tesiri azalacaktır. "

Peki başka kimlerin duaları kabul olur? Okuduğum bir yazıyı paylaşmak istiyorum.

Hadislerde şu kimselerin yaptığı duaların red olunmayacağı haber veriliyor: Evine dönünceye kadar hacının ve gazinin duası. İyileşinceye kadar hastanın duası. Mü’min bir kimsenin, diğer mü’min kardeşi için gıyaben yaptığı dua. İftar edinceye kadar oruçlunun duası. Adaletli devlet başkanının duası. Babanın evladına duası. Esma-i Hüsna, salih ameller, peygamberler ve diğer büyük zatlar ile tevessül edilerek yapılan dualar. Misafirin ev sahibine duası. Mazlumun duası. Bu kabul olma dünya için olabildiği gibi ahiret hesabınada olabilir.Dua bir ubudiyettir. Bizim dualarda ki ana prensibimiz ibadet kastı ve gayesi hakim olmalıdır. Yoksa duayı sırf kabul edilmesi gereken ve ihtiyaç dilekçesi olarak görmek yanlıştır. Bazen bir şey için dua edilir. Fakat istediğimiz bu şey, zahiren kabul edilmez. Buna rağmen bizim duayı bırakmamamız lazımdır. Şayet istediğimiz şey elde edilse ve Cenab-ı Hak duamızı kabul etse nurun ala nur. Ama zahiren kabul edilmese bile biz “ duam kabul olmadı” demeyeceğiz. Aksine “ Allah bu duamı ahiretim için veya dünyada daha iyi bir şekilde kabul etti” denilir. Hakikaten bu dua boşa gitmedi, ibadet olması dolayısıyla ahirette mükafatını göreceğim diye duasını bırakmak değil, aksine daha fazla dua etmeye gayret ve şevk taşımalıyız. Cenab-ı Hak Kur’an-ı Kerimde “bana dua edin size cevap vereyim” ( mü’min,60) buyurmaktadır. Bazıları bu ayet-i kerimeyi öne sürerek şöyle demektedirler: madem Allah “bana dua edin bende kabul edeyim” demiştir. Neden çokça dua ettiğimiz halde bazıları kabul edilmiyor. Devamı için tıklayınız.

En kısa zamanda gezi notlarımızı ve tarifleri yayınlamaya çalışacağım Pazar gününe kadar ortalıklarda yokum. Anneme gidiyorum. Öpüyorum hepinizi arkadaşlarım. Allah'a emanet olun inş.

4 yorum:

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Harika bir sofra ve sizlerle güzel saatler geçiremediğim için çok üzgünüm:(
İnş. bi sonraki buluşmayı bizim evde gerçekleştiririz.
sofra harika görünüyor canım ellerine sağlık

hediyelerini de güle güle kullan çok ciciler

sevgiyle kal

fatosun mutfagından... dedi ki...

beytiyeeeeeeeee seni çok özlediimmm

karakazan dedi ki...

Ayyy ck sevindim görüsmenize,daim olsun ins arkadasliginiz.
Sofra gercekten süper eline saglik ve herkese afiyet olsun.

Selamlarimla,serap.

Hansa dedi ki...

Arkadaşlıklar uzaktan yürüttülebiliyorsa gerçektir diimi canım.
nede güzel şeyler yapmışsın arkadaşlarına...
sevgielrimle...