2.12.08

TERBİYELİ TANELİ SEBZE ÇORBASI

Herkese hayırlı günler diliyorum. Rabbimizin bizlere emaneten verdiği bedenimize iyi bakmak hepimizin boynunun borcu. Kötü alışkanlıklar dışında, bu devirde birde kötü gıdalardan (katkılı, hormonlu) da uzak durmak sanırım çok önemli. Bu hormonel gıdalar insanların sürekli hastalanmasını sağlıyor. Bazen erkekler derler ya hani (sürekli kadınlar hastalandığı için sanırım:) ) aaaah ah nerde o eski toprak. Yada yaşlılar da der " biz önceden böyle hastalanmazdık" vs. şimdi marketten aldığımız hazır gıdalar katkılı, pazardan, özellikle de market manavlarından aldığımız yiyecekler hormonlu olunca nasıl hastalanmasın bu millet diyesi geliyor insanın. Özellikle hanımlarımızın çok bilinçli olması gerekiyor. Çocuklarını yetiştirmeleri açısından onların bilinçli olması çok önemli. Çünkü geleceğin neslini yetiştiriyorlar! Çalışırken yemek hazırlamak zor. Hele birde çalışma saatleri fazla olan bir işte iseniz bu daha da zor. Hazır gıdalara yönelme daha fazla oluyor malesef. Allah herkese kolaylıklar versin diyorum. Kışın satılan yaz meyvelerine ve sebzelerine dikkat etmek gerek. Önceden bunları çok önemsemezdim ama sağlığım için artık kış sebzelerini, meyvelerini kışın yaz için olanlarını da yazın tüketiyorum. Kısacası mevsiminde tüketmek lazım geliyor herşeyi. Emanete sahip çıkarız böylece inş. dimi? :) Yine çok uzattım konuyu. Hakkınızı helal edin. Neyse biz tarife geçelim. Tarif sevgili Hatice'ye ait. Üzerinde biraz değişiklikler yaptım. Sebze severler için harika bir çorba. heleki kerevizin bol olduğu şu günlerde bol vitamin depolu çorba tarifini paylaşmak istiyorum sizlerle...

Malzemeler:

* 1 adet orta boy havuç

* 1 adet orta boy kereviz ve yaprakları

* 1 adet patates

* 2-3 çorba kaşığı kırmızı mercimek

* 2-3 çorba kaşığı pirinç

* 1 çorba kaşığı un

* 1 adet orta boy soğan

* 1 yumurtanın sarısı

* yarım limon

* yeteri kadar su ve tuz

*yarım çay bardağı kadar zeytinyağ

Yapılışı:

1) Havucu, kerevizi, patatesi ve soğanı ayrı ayrı ince ince küp küp doğrayalım. Minik küpler halinde olmasına özen gösterirseniz iyi olur. Pirinci ve mercimeklerimizide yıkayıp tüm malzemeleri birbirinden ayrı bir şekilkde hazır hale getirelim.

2) Tenceremize zeytinyağımızı ve soğanımızı alıp biraz kavuralım ve unumuzu ilave edip kavurmaya devam edelim.

3) Havucumuzu ve kerevizlerimizi ilave edip karıştırmaya devam edelim. Biraz kavurduktan sonra sıcak suyumuzu ilave edelim.

4) Havuç ve kereviz biraz yumuşayınca mercimek, pirinç, az bir şey kıymış olduğumuz kereviz yapraklarını ve patateslerimizi ilave edip yetersiz görüyorsanız biraz daha sıcak su ilavesiyle pişmesini bekleyelim. Pişmeye yakın tuzunu ilave edelim.

5) Çorbamızın terbiyesi için, yarım limon suyuyla (ekşiyi çok seviyorsanız 1 limonda olabilir), yumurtamızın sarısını karıştıralım. Çorbamızın suyundan terbiyemize yavaş yavaş ilave ederek, terbiyeyi ılıtalım ve pişmiş çorbamıza ilave edelim.

Hepinize afiyet şeker olsun.
Bu arada eşim kerevizden pek hoşlanmadığı için çok sevmesede yiyor. Sanırım onları biraz mecbur bırakmak gerek. Sonuçta her şey onlar için ve sağlık için dimi ama:))) Hayatında kereviz güzel değildir diyerek yemeyi bile düşünmeyen iki arkadaşımıda yoğun ısrarlarımla bu çorbayı yedirmiştim onlarda çok beğenmişlerdi bilginize :)
Allah'a emanet olun :)

4 yorum:

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık canım bol vitaminli bir çorba olmuş
Kereviz sevilmez mi?:)özellikle salatasına
sevgiyle kal

Melek* dedi ki...

ne güzel demişsin canım yaa çok haklısın hazır gıdalar hakkındasöylediklerine yerden göğe kadar hak veriyorum... ama kereviz deme bana:)) ne olur hamileyken çok canım istemişti kendilerini iki tabak kereviz yemeği yemem sayesinde iğrenmeme neden oldu ve artık adına bile miğdem bulanıyor malesef:( ama olsun ne güzel sebzelerimiz var daha dimi. öpüyorum canım seni ellerine sağlık çorbanda nefis görünüyor ....hayırlı geceler

Melek* dedi ki...

unutmadan ablam bende selamı var:)))

fatosun mutfagından... dedi ki...

canımm beytiyem:)))hariak b.r çorba olmuş dertortağım....çok nefis görünüyor..ellerin dert görmesin..öpüyorum bitanemm