5.12.08

ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA VE EVİMİZİN BÜLBÜLÜ :))

En sevdiğim zeytinyağlı yemek, zeytinyağlı taze barbunyadır. Her gün yapıp önüme koysalar herhalde gıkım çıkmaz:) Canım annem çok güzel yapıyor. (Geçen gün çok sevdiğim için yapıldı) Her defasında annem gibi olmuyor diyordum ama bu defa yakınladım sanırım. :) (Bu arada yazdan buzluğa koyduğum barbunyaları pişirdim.)

Malzemeler:

* Yarım kg. barbunya

* 1 adet orta boy havuç (soyulmuş ve küp küp doğranmış)

* 1 adet orta boy soğan

* 1 diş sarımsak

* 1-2 adet biber (bahçeden çıkan son biberleri doğradım)

* 1 çb. kaşığı biber salçası

* 1 çb. kaşığı domates salçası

* yarım çay bardağı zeytinyağ

* yeteri kadar tuz ve sıcak su

Yapılışı:

1) Soğanımızı ve sarımsağımızı yemeklik ince ince doğrayalım ve tenceremize alıp (ben toprak tencere kullandım), zeytinyağı ile biraz kavuralım.

2) Soyulmuş ve küp küp doğranmış havucumuzu ve ince kıyılmış biberlerimizi ilave edip karıştırmaya devam edelim.

3) Salçalarımızı ekleyip biraz daha karıştıralım ve hemen arkasından barbunyalarımızı ilave edelim.

4) Barbunyalarımız biraz sararınca sıcak suyumuzu ilave edelim. (Üzerini biraz geçecek kadar) Pişmeye yakın tuzumuzu ekleyelim. Suyunuz yetersiz kalırsa sıcak su ilavesiyle yemeğinizi biraz daha kaynatabilirsiniz.

Afiyet olsun :)
Evet buda bizim tatlı mı tatlı evimizin tatlı neşesi Haylaz'ımız :) Kuzenimin tabiriyle limon. Benim tabirimle bülbül:))) Eşim geçen sene doğum günümde saahın 7 sinde kuşu getirmişti.
- Ay ne tatlı bir kuş bu :)
-Senin için aldım canım, doğum günün kutlu olsun.
-Ay bunun saçlarıda var ya:))) ney bu
-Kanarya.
-Yaramaz çocuklara benziyor. Haylaz çocukları andırıyor.
-Evet :))) (gülüşmeler)
Bunun adı haylaz olsun :)) (gülüşmeler)
Sonrada pazar günü sabahın 7 si olduğu için uyuyakalmıştık. Eşim Çinde iken kardeşimle kuzenim bana gelmişlerdi. Kuşumuz evin maskotu gibi birşey. Saçlarından dolayı:)) Haylaz sinirlenince ve üşüyünce kendini şişiriyor ve kocaman yuvarlak bir limona benziyor:) Kuzenimde limon olsun adı dedi ama herşeye rağmen ben onu bülbülüm diye seviyorum. Günün belirli saatlerinde ötüyor. En çok öttüğü zaman sabah gün ışımaya başladığında oluyor. Çok güzel öttüğü içinde bülbülüm diye seviyorum :)
Eşim kuşun ötüşüne farklı bir boyut getirdi tabi sonradan:) Onun beni sevdiğini söylemesi dünyada en çok mutlu olduğum anlardan birisidir. İnsan ne kadar hareketleriyle belli etsede benim ruhum tatmin olmak bilmiyor ısrarla duymak istiyorum napayım:)))
Eşime bir gün yine böyle ısrar edince, kuşun her ötüşünde seni sevdiğimi anla dedi :))) Bu arada bülbülüm pek yerinde durmadığı için ancak bu fotoğrafı çekebildim.
Hepinize şimdiden güzel hafta sonları dilerim arkadaşlarım. Bu mübarek günleri ihya edenlerden olmak ümidiyle...
Selametle...

2 yorum:

Melek* dedi ki...

işte benim en sevdiğim yemeklerden biri ellerine sağlık canım ... kuşunuzu Allah bağışlasın:)
canım o ne saçları var kız insan tarar saçlarını:) çok öpüyorum inş. görüşrüz ...nasibimiz kısmetimiz neyse o olur.
hayırlı güzel bayramlar... öptüm Allah a emanet ol..

Nedir dedi ki...

Tepeli muhabbet kuşlarının da böyle şirin saçları oluyor. Benim de yavru bir muhabbetim var.