20.6.08

Bu zafer futbolla değil, 70 milyonun duasıyla kazanıldı

Bosna, penaltıları dualarla ağlayarak seyretti
Avrupa Futbol Şampiyonası çeyrek finalinde Hırvatistan ile karşılaşan Türkiye'nin penaltılarla rakibini saf dışı bırakması Bosna Hersek'te çılgınca kutlandı
Üç farklı etnik kimliğin yaşadığı Bosna Hersek'te Hırvatlar'ın sokakları süsleyip Türkiye'ye karşı zafer kazanacağı beklentileri Boşnakların, Türkiye maçına daha yoğun ilgi göstermesine sebeb oldu. Özellikle savaş sonrası Hırvatistan'dan getirilen Hırvat aileler sebebiyle yüzde 60'ı Hırvat olan Mostar kentinde yoğun güvenlik önlemleri alan Bosna polisi herhangi bir taşkınlığa izin vermemek için Mostar'a 2000 polis takviyesi yaptı.
Başkent Saraybosna'da tüm kafe, otel ve lokantalar maç için kimi yerde dev ekranlar kurup müşteri çekmeye uğraştı. Boşnakların maçın başlayacağı saatlerde üzerlerinde ay yıldızlı formalarla Türkiye'ye büyük destek verdikleri gözlendi. Kimi yerde Boşnak, Hırvat beraber maç seyreden Bosnalılar maç anında heyecanla destekledikleri takımı alkışladılar.
Maçın 119. dakikasında gelen gol ile büyük bir üzüntü yaşayan Boşnaklar, hüzünlü bir şekilde ayrılmak üzere kalktığı anda Semih Şentürk'ün uzatmaların uzatmasında attığı gol ile çılgına döndüler. Penaltı atışları sırasında ellerini kaldırıp dua eden Boşnaklar sonucun Türkiye lehine olması için adeta yalvardılar.
Bazı camilerde Boşnak imamlar cuma hutbesinde Türkiye'ye lehine cemaatten dua isterken Boşnak esnaflar ve taksiciler Türkiye bayrakları ile işyerlerini ve arabalarını süsledi. Boşnaklar 1992-1995 savaşında kendilerine büyük acılar veren Hırvatların, Türkiye tarafından elenmesini gece geç saatlere kadar kutladılar. "Türkiye Türkiye" tezahüratları ile ana cadde ve sokaklarda geç saatlere kadar maçı kutlayan Boşnaklar, sırada Almanya'nın olduğuna, onların da geçilmesi ile Türkiye'nin şampiyon olacağına inanıyorlar.
Cihan mikrofonlarına konuşan Türkiye'den gelmiş Türk misafirler, "Burası İstanbul mu, Saraybosna mı anlamadık" diyerek Boşnakların Türkiye sevgisi karşısında şaşırdılar. Bir futbol maçının 90 dakika dışında ne kadar anlamlı olduğunu Saraybosna'da yakından hisseden Türk misafirler, yaşadıkları coşkuyu geri döndüklerinde her yerde anlatacaklarını ifade ettiler.
MAÇIN NOTU 119 dakika boyunca sıkıcı bir filmi andıran karşılaşmanın finali adeta oscarlık oldu. Üzüntü ile sevincin son 3 dakika içinde gerçekleştiği mücadelede sonucu penaltılar belirledi. Hatalı gol yiyen Rüştü, son penaltıyı kurtararak kendini affettirdi.
NOT: yazılar zaman gazetesinden alıntıdır...
Hırvatların maç öncesi ve sonrası yaptıkları taşkınlıkları ise kendi kapasitelerini ortaya koydu. Aşırı alkolün etkisiyle Türk kardeşlerimize taşkınlık yapmışlar. Ne kadar iğrenç ötesi davranışlar... Onları kınıyorum. Futbolcularının ise gururlu mimikleri sahada taraftarların bizlere çektikleri yuhlar... milli marşımız okunurken özellikle... Bunlar ayıp değilde nedir arkadaşlarım? Bizim aslanlarımız ise ne kadar saygılıydılar hani övmek gibi olmasın:) Onlar maç sonunda göz yaşlarına boğulunca aslancıklarımız teselli bile etti:) İşte Türk asaleti. Taraftarlarımızın coşkusu ise muhteşemdi. Bizlerin gerçekten böyle bir galibiyete ihtiyacı vardı. Rabbimin inayet elini sizde hissettiniz öyle değil mi? Çok duygulanıyorum. bize ne kadar haksızlık, taşkınlık yapsalar Rabbim Türk halkının dualarını geri çevirmedi elhamdülillah. Pen altılar atılırken canım aslan kardeşlerim, sıralanmışlar dua okuyorlardı. O kadar sevindim ki. Sonuna kadar biz Rabbimize sığındık ve mücadelenin zaferini bu şekilde yaşadık. Çok şükür...
Hırvatları zaten sevmiyorum. İçlerinde muhakkak iyileri vardır onlar istisna... Bosna-Hersek'e gittiğimizde onların müslümanlara yaptıkları iğrençlikler beni onlardan soğutmaya yetmişti zaten ki maçtada kalitelerini (!) ortaya koydular!!! Neyse tam bitirirken bende konuyu gerçeyeyim :)
Maçta uyuyakalmışım o kadar yorgundum ki. Eşimin kahkahalarına uyandım. Korktum resmen:))) Eşim öyle çok kahkahayla gülmez:) Sonra bende kalktım o son can alıcı dakikaları izlemiş oldum çok şükür. Zaten yine okuya okuya uyumuştum :))) Aynı şekilde uyanıncada okumaya devam ettim:)
Haydi Türkiye aynı zafer Almanya maçında da gelsin!!!!
Türkiyeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Türkiyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! :))

12 yorum:

antepası dedi ki...

Canım ben yoğurdu ayrı bir tencerede ılıtıp,birazda makarnanın kaynayan suyundan ilave edip makarnaya öyle boca ediyorum.Sadeyağ urfa tereyağı diye düşün.Hatırlatmaların için teşekkürler.Hemen düzeltiyorum.

antepası dedi ki...

Bu sırada nasıl yendik ama:)))

antepası dedi ki...

Yoğurdu ılıtıp makarnaların üzerine döktüğün için hem yek soğumayacak hemde çabuk kaynayacaktır.Bir taşım kaynayman yeterli.Oda yemek suyu ile büleşsin diye.Yoğurdun kesilmesinden çok korkuyorsan yoğurdunu süzüp yemeğöyle yapabilirsin.Yoğurdun kesilmesine sebep olan şey o acı suyudur.Tabi ekleya bilirsin bende seni ekledim.

Hansa dedi ki...

önce bu güzel yazından dolayı teşekkür ediyor,alıntı kısmından sonraki kendi duyguların için tebrik ediyor,maçta uyuyakaldığın için esef ve şiddetle kınıyorum .ben tek başıma apartmanı ayağa kaldırcak kadar bağırdım şahsen.....:):):):):)

Hansa dedi ki...

Kitel ya da içli köfte yapılması karşıdan zor görünsede kolay gibi başlayıp aslında kolay gibi başlasada zormuş yaa dedirten bir yemek,kiteli olmasada içli köfteyi mütemadiyen yaparım bir dahaki yapışımda aşama aşama resimlerim senin için...:)))))))))

karakazan dedi ki...

Sana inanamadim insan uyurmu kiiiiizzzzz!!!Esim hic uyumadan ise gitti sabahciydi ve yorgundu ama yine de uyumadi.:)
Neyse: sonuc olarak kazandiiiiiiiiikkkkkkk ve yendiiiiiiiiiiikkkkkkkkkkkkk:):)
Simdi sira ALAMANYADA.:)

selamlarimla...

Melek* dedi ki...

ay arkadaşım dakika dakika anlatmışsın hırvatların kötülük yaptığını duymamıştım veya unutmuşlumdur... çok şükür yendik bende dua ettim burada dev ekranlarda falan izlenmişti... heryer kptu inş. çarşamba günü çok güzel oluck. dualarımız onlarla.

Hansa dedi ki...

yazıcam içli köfteyi söz ama bekle biraz ramazanda olur o iş okey????

yaban mersini dedi ki...

çok güzel bir noktdan maçı anlatmıssın slmlar.

Baharcicegi dedi ki...

darisi Almanya karsilasmasina.bizim icin burda gurur meselesi oldu simdiden satasmalar basladi almanlardan.Insallah yener almanyayi inletiriz yeri gögü kirmizi beyaza bürürüz.
güzel pazarlar

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim,
mac harikaydi, inan hop oturup hop kalktik, mac biter bitmezde sokaklara kostuk, arabalardan bayrak salliyarak, almanya soskalarini korna calarak inlettik. Insallah almanyayida yeneriz, paylasimin icin tesekkürler, sevgiler....

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

BeYtiyecim
Ben maçı izleyemedim ama haberlerini netten aldım.Birde şu kendi bilmezler varya kazanınca silahı kapıp balkona çıkanlar okadar rahatsız oluyorum ki anlatamam.

CANCAĞZIM
Yarın nasipse Bursa'dayım.düğün var haftasonu.Sonra temmuzun 3. haftası yine Bursa'dayım izin için yazlıkta oluruz büyük ihtimalle ama inş. seninle görüşmek kısmet olur.

Benim masaörtüsünün aynısı bulabilirsem sana gelirken getiricem.Bende çok beğenerek aldım.Buralardan istediğin birşey varsa söylersin olumu?Birini anneme aldım birini kendime inş. bulabilirim:)
sevgiyle kal