12.6.08

EVİMİZDEN BURSA MANZARALARI, ÇARDAK & MANGAL KEYFİ VE HERSE

Herkese merhabalar:) Dün nihayet bir arkadaşımızın fotoğraf makinesini ele geçirdim ve çarşamba günleri bahçede yaptığımız geleneksel mangal merasimlerinden birini birkaç fotoğrafla kareleme imkanımız oldu elhamdülillah:) Şu aralar en çok istediğim şey bir fotoğraf makinemim olması....İnsanoğlunun istekleri hiç bitmiyor...
Böyle deyince aklıma bir ablamız geldi... Eşinin arabası varmış ama kendiside çok aktif biri olduğu için araba istiyormuş. Eşide araba alamayız diyormuş hep... Oda ben senden istemiyorum ki, Rabbimden istiyorum deyip, gülüşüyorlarmış:) Sonra birgün bu ablanın eşinden, alış-veriş yapan bir müşterisi işleri ters gittiği için borcunu ödeyemeyeceğini, borcuna karşılık da arabasını almalarını istemiş :) Kimse kimsenin kötü olmasını istemez elbet ama hayat tevafuklar ve güzelliklerle dolu. O yüzden neyin nereden geleceği belli olmuyor değil mi? Sizinde öyle tevafuklarınız var mı? sizi şaşırtan, mutlu eden, hani şöyle çok istediğinizde aniden olan cinsten:)
Rabbim öyle mükemmel ki ne zaman darda kalsak, O'ndan birşey istesek bize onu er yada geç veriyor. Vermese bile demek ki o bizim için hayırlı değil. O zaman bu dünyada buna sabredip, ahirette de karşılığını görmeliyiz ki bu sabırlar dünyada bile karşılıksız kalmaz inş. Efendimiz (Sav) buyurmuşlardır ki, "sabır acıdır, meyvesi tatlıdır." Hayatta sabretmeye maruz kaldıklarınızı bir düşünürseniz gerçektende meyvesinin ne kadar tatlı olduğunu göreceğiz. Lafı çok uzattım kusura bakmayın. İnsan içinden geldiği gibi kendini salınca böyle konu ordan oraya geçiveriyor....
Eveeet şimdi ilk önce balkonumuzdan ve terasımızdan bir kaç fotoğrafı paylaşayım o zaman...
Arkadaşlarım eve gelmek için aşağıda gördüğünüz büyük binaların oradan eve kadar yürüyoruz:)) Kışın çok zor ama yazın eşimle konuşa konuşa yürüyoz napalım. Eve yakınlayınca pilim bitmiş oluyor:))) Evimiz Uludağın eteklerinde sayılır. Mahallemiz maşallah barekallah yeşillik. Tabii evimizin arka tarafları daha da bir yeşil. İlerleyen zamanlarda onlarında fotoğraflarını paylaşırım nasipse :)
Bu gördüğünüz çardağıda babam yaptı (kayınpederim). Çardağın direklerinde gördüğünüzde kivi ağaçlarımız. Kiviyi hep ağaç sanırdım ama meğer o biiiiiiir sarmaşıkmış ve erkek olmadan dişi meyve vermiyormuş. Erkekde sadece 1 defa meyve veriyormuş. Büyüyünce asma gibi kalın oluyormuş dalları:) Bizde 4 kivi aldık. 1 tanesi erkek:) İleride inş. çardağın üstünü sardıracağız. İnş. meyvelerinide görürüz. Rabbim sağlık verirse...Birde meyveciklerimizede rızık kapısı :) Masayıda canım eşim yaptı. Bazı şeylere el emeği değdimi daha çok seviyorum hazırdan ziyade..
veee eşimin yaptığı mangal keyfi. Hadi buyrun bakalım :)
Hafif tuzladığımız balıklarımızı pişirip, üzerine limon sıkıp afiyetle yiyoruz.
veeeee mangalın vazgeçilmezi herse. En çok sevdiğim salata.
Aslında herseyi anlatmaya gerek yok ama kırk yılın başında yaptığım birşeyi yayınlıyorum bari anlatayım değil mi:))) 5 kişilik tarife göre...

Patlıcan Salatası 1

Malzemeler

4-5 orta boy patlıcan

3-4 orta boy domates

4-5 çarliston biber

2-3 diş sarımsak

zeytinyağ

tuz

Yapılışı

Patlıcan, domates ve biberleri közledikten sonra, derin bir kasede hepsini küp küp doğrayıp, eze eze karıştırıyoruz. Sarımsaklarıda minik minik doğrayıp, tuzunu ekliyoruz biraz daha karıştırdıktan sonra az zeytinyağı ekleyip, karıştırmaya devam ediyoruz. Ne kadar çok karıştırırsanız bence o kadar malzemeler birbiriyle özdeşleşiyor böylelikle tadı daha da güzel oluyor.
Servis kasesine alıp, üzerine tekrar zeytinyağı gezdirin (karıştırırken az koymuştuk) ve dilerseniz maydanozlarla süsleyebilirsiniz.
Bu balık ve salata tabağını öncelikle tarafımdan yemek tarifi bekleyen Şerifecim, Dilekçim ve Melekçiğime gönderiyorum. Valla kızlar kusura bakmayın balıkla idare edeceksiniz artık:)))
Şerifecim düğünüme nasip olmadı gelmeniz ama bak yazı kapatmadan yetişirseniz bir mangal keyfide sizlerle yapabiliriz inş. :) Tabii Kirazdalı Dilekçim ve Melekçim ve Hemşehrim Dilek sizlerde davetlimsiniz. Melekçim canım her ne kadar sen beni önce beklesende Bursa'ya gelmek tekrar nasip olursa beklerim ;)
Afiyet şeker, bal, kaymak olsun:)
Bu da bahçemizden gece görüntüsü. Gündüzleri bina yığını gibi dursada aşağılar, geceleri ışıklı ışıklı güzel bir manzara oluşturuyor....

Arkadaşlarım cümle inananlara Cuma günü mübarek olsun diliyorum. Nede olsa Cuma gününü bir gün önce karşılamak sünnettir. Bizde Efendimiz'in (SAV) sünnetine icabet edelim değil mi? :) Dualarınızda yer almak dileği ve ümidiyle... Allah'a emanet olun...

Beytiye

12 yorum:

Melek* dedi ki...

canım eğer Bursaya gelirsek gelmek çok isterim sizede mangal bahane kuşum muhabbet lazım bize:) ablanın istemem şekline ve arabanın bir şekilde gelmesinehayran oldum. tevafuklar olmaz olurmu hayatımızda .. blogdan tanıştığım nesrinle neredeyse akraba çıkıcaz:) şaka bir yana ta amerikada olan nesrinin bu şehirde kız kardeşi varmış o da benim tlfonumu bulmuş beni aradı kardeşi adrsini aldım ve annemlerin orası çok şaşırdım:) herşey dizilmiş adeta biz görmüyoruz:):) bu benim hayatımdaki en büyük tevafuktu. balıkları görmezden gelimiyeceğim tabi ama salatan daha güzel bence patlıcan közlemesinin salatasına bayılırım. ellerine sağlık can arkadaşım. seninde cuman mübarek olsun benim ekmeğimde güzel oldu biliyormusun:) görüşmek üzere
öptüm (destan gibi olmuş)

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Melekcim gelin canım benim beklerim. Evimin kapısı tüm arkadaşlarıma açık:) Resmen Rabbim icabet etmiş ablanın duasına bende hayran olmuştum duyunca:)))

Seninkide harika bir tevafuk olmuş canım ya gülerek ve şaşırarak okudum:)))

Bu arada bizim şirket yeni ürünleri satmaya başlayacak nasipse. ekmek miksleri vs. yakında ekmek olayına bizde gireceğiz inş:)))

Benimde en çok şaşırdığım şey kayınvalidem bizim köyden sonraki köylerde oturuyormuş ve eşim yıllarca benim evimin önünden geçmiş durmuş alakasız bir yerden:))) Yani kayınvalidemin köyüne de bizim evin önünden gidiliyor. Tabii yıllar geçti büyüdük ettik eşim yurt dışına gitmiş-gelmiş derken şirkette işe başlıyor ve tanışıyoruz. Evlendikten sonra öğreniyoruz ki meğer rahmetli dedelerimiz arkadaşmış:)))

vee eşimin eviyle (yani ikimizin evi:) köydeki evimiz iş yerine neredeyse eşit mesafede yani işyeri iki evin ortasında:))

bizim köydeki evden iş yerine mesafe 10 km. Yeni evimizden mesafe 11 km :D

Rabbim herşeye kadirdir...

Adsız dedi ki...

Selamün aleyküm Beytiyecim
Bloğunu çok beğeniyorum biliyorsun, ayrıca seni de çok seviyorum çünkü başarılı, sevimli, iyi bir insansın... Murat bey çok şanslı doğrusu... Allah hayırlı, huzurlu bir ömür ve yuva nasip etsin size ve sizin nezdinizde cümle kardeşlerimize ve içinde bizim yuvamıza da inşa'ALLAH.
Benim yaşantımdaki en ilginç aynı zamanda en güzel ve en en Rabbim'e şükürler ettiğim tevafuk Eşim'dir.
Son sınıfta staj yapacaktım, her bölümde uygulandığı usule göre, önce kendi stajyerimi kendim bulmaya çalışıyordum. Özel bir firmaya başvurdum ama olumsuz bir cevap aldım. Aynı tarihlerde eşim de aynı firmaya iş başvurusunda bulunmuş ve olumsuz cevap almış. Daha sonraki staj başvurumda ise olumlu cevap aldım ve bir okul sezonu staj yaptım. Eşim de yine aynı tarihlerde staj yaptığım yerde işe başlamış. Departmanlarımız çok farklı ve birbirinden ayrı noktalardaydı. Fazla bir tanışıklığımız olmadı çalışma sürem içinde ama en sonunda tanıştık. Çünkü üniversiteden sınıf arkadaşımın ikinci kuşak akrabasıymış kendisi. Her yol beni ona, onu da bana götürüyor gibiymiş hep ve hep. Ve bu yüzden biz, belki de bilmediğimiz ama birlikte geçtiğimiz daha çok yol olduğunu düşünüyoruz. ;O)

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Aleyna ve aleyküm selam Şerifecim. Aaaaaaa beğeniyon mu bloğumu bilmiyodum :)) Çok sevindim beğenmene. Canım kalp kalbe karşıdır lafının gerçekten doğru olduğunu yazılarında görebiliyorum.

Sende benim için aynı değerleri taşıyorsun. Rabbim iyki tanışmamızı nasip etmiş. Efendimiz insanların yüzüne övmezmiş onları ama söylemek istiyorum bende… Hayatta rastlayabileceğim nadir insanlardan birisin canım. Bende hem eşinin hemde senin şanslı olduğunu düşünüyorum :) Duanada tüm içtenliğimle aminnnnn diyorum.

Evlilik hikayeleride çok enteresandır. Çok güzel tevafuklarla doludur. Seninkinide tebessümle okudum canım benim:) Rabbim bu yollarınızı ahirette, ebedi hayatınızda da birleştirsin inş. Canım. Sanırım en önemliside bu… Öpüyorum canım arkadaşım.

Allah'a emanet ol...

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, harika bir mangal keyfi olmus, cardaklar altinda manzaralar harika, balik ve patlican salatasida nefis görünüyor, sevgiler....

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,


Her şey harika görünüyor,ellerinize sağlık.Müstakil bahçeli bir ev hep hayalimiz olmuştur eşimle birlikte.


Yurt dışında değilim ama ailemle farklı şehirlerde yaşıyoruz.Hani "kapıdan çıktığın yer gurbet" derler ya:)))


sevgiler...

uygarimizlahayat dedi ki...

Canımmmm benimmm evinin manzarası, çardak hepsi süperrrrr görünüyor, Allah ağzınızın tadını bozmasın canımcım, herşey gönlünce olsun, gönlündeki herşeyin kabul olması dileğiyle, hayırlı cumalar kocamannn öpüyorum, ellerinize sağlık...

Hansa dedi ki...

Sıcak yorumunuz için teşekkür ederim.Sizinde blogunuz gayet şık ve keyifle okudum.Hayırlı olsun.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Canımcım
tevafuk konunda yaşadıklarımı anlatsan kitap olur herhalde artık birgün çardağınızın altında uzun uzun anlatırım:))
Valla bakarken içim gitti.Canım memleketim işte:)burnumda tütüyor. ay sonunda bursadayım nasipse mangal davetin içinde çok teşekkürler.Ay sonunda bursadayım inş.Düğün hasebiyle,bir çayını içmeye uğrarım inş.
Kazasız belasız taşındık.:)görüşmek üzere
mutlu haftasonları

Adsız dedi ki...

Zehiyecigim,harika bir manzara ve cardak.Benim de en güzel hayalim bahceli bir evde yasamak,cünkü köyde yetistigim icin olacak hep gözüm de kaldi.Mangalda nefis hani sizlere afiyet olsun,esinin de eline saglik.Belki yolum düserse bende ugrarim sana cardakta otururuz ins:)
selam ve dua ile...
serap.

Adsız dedi ki...

Merhaba canım,
Sıcacık içten yorumlarına geç de olsa teşekkür ederim..Ben son günlerdee biraz koşturma halindeyim ancak bakabildim ve dönebildim kususra bakma..
Blogspot zaten sadece yazı ve resim alanım..Güzel yeşil Bursa ya selamlar sevgiler keyfiniz daim olsun :)))
sefertasi.blogcu.com

Adsız dedi ki...

bursaya şöle yakın zamanlarda bi gezi mi düzenlesek napsak ellerimizdede birer güzel şey sepetimiz.çardağa yerleşsek tüm blogcu arkadaşlar:)
kivi sarmaşıkmıymış bende hep limon ağacı gibi bişi zannederdim:)
onlar da kumrular gibi (kumru muydu gerçekten unuttum?) biri olmadan öteki yaşayamıyo demekki eşlerin:)
her şey tamam da ah be güzelim o bayırı bir nasıl çıkacağız?elimizde de güzel şyler sepeti(tabi yolda yiyerek gelmezsek bitebilir yani sepettekiler de :)
canım inşallah mailden de haberleşelim. yosunbuka@gmail.com öptüm canımcım.Allah a emanet olasın.