6.6.08

EFENDİMİZ'DEN ÖĞÜTLER VE BİR DUA...

Canlarım hepinize hayırlı cumalar dilerim:) Biliyorum bloğuma yemek ekleyemiyorum ama napayım benim fotoğraf makinem henüz yok ki :(
Üstelik yoğun bir iş tempomuz olduğundan, eve gittiğimde çok fazla yemek yapabilme durumum da yok şu aralar. Bakalım Allah ilerleyen zamanlarda neler çıkaracak karşımıza :)
Yemek ekleyinceye kadar bende sizlerle hazır bugünde Cuma iken Efendimiz'in (S.A.V) buyurmuş olduğu öğütleri paylaşayım dedim... Ne iyi ettim dimi:) Hadi bakalım....
Hz. Peygamber (S.A.V) şöyle buyurmuştur: Altı şey güzeldir. Fakat şu altı sınıf insanda daha güzeldir.
  • Adalet güzeldir, fakat ümerada (idarecilerde) daha güzeldir.
  • Cömertlik güzeldir, fakat zenginde daha güzeldir.
  • Verağ (haram olduğu şüpheli olan şeylerden kaçınmak) güzeldir, fakat âlimlerde daha güzeldir.
  • Sabır güzeldir, fakat fakirlerde daha güzeldir.
  • Tövbe güzeldir, fakat gençlerde daha güzeldir.
  • Haya (utanmak) güzeldir, fakat kadınlarda daha güzeldir.

Hz. Peygamber (S.A.V) şöyle buyurmuştur: Bana 6 şeye titizlikle uyacağınıza dair söz verin, ben de size cennete gireceğinize dair söz vereyim...

  1. Konuştuğunuz zaman asla yalan söylemeyin.
  2. Söz verdiğinizde sözünüzden dönmeyin.
  3. Size bir şey emanet edildiğinde emanete hıyanet etmeyin.
  4. Gözünüzü haramdan sakının (harama bakmayın).
  5. Elinizi (haramlardan) çekin.
  6. İffet ve namusunuzu koruyun!

Arkadaşlarım nette dolaşırken aşağıdaki dua ile karşılaştım. Ne kadar içten yazmış kardeşimiz. Allah razı olsun. Hep birlikte amin diyelim.

***

Eûzübillâhimineşşeytânirracîm Bismillâhirrahmânirrâhîm

Elhamdülillâhi rabbil âlemîn, essalâtü vesselâmü alâ rasûlinâ Muhammedin ve alâ âlihî ve sahbihî ecmeîn.

YA İLAHİ!

Semadan yeryüzüne indirdiğin yağmur taneleri adedince, yeryüzünde yarattığın ağaçların ve çiçeklerin yaprakları adedince, denizlerdeki kumlar adedince, Sevgili Peygamberimiz Muhammed'e salat eyle! Hem öyle bir salat eyleki o salat bütün her şeyi aşsın.

Yâ ilâhel âlemîn ve yâ ekramel ekramîn ve yâ erhamerrahimîn, kalplerimizi Kur’an ve iman nurlarıyla nurlandır yâ rabbî. Niyetlerimizi halis eyle, bizlere tam ihlas ve kamil iman nasib eyle. Günahlarımızı affeyle, bize merhamet eyle, bizi her türlü azaptan muhafaza eyle YâRabbî.

Senin büyüklüğünü, bizim küçüklüğümüzü bize her zaman duyur YâRabbî. Seni daima yanımızda hissettir, yüzümüzü sana çevir, sana kulluk ettir, senden istet, senden başkasına el avuç açtırma YâRabbî.

Dualarımızda bizi samimi eyle, çok dua eden, çok tevbe eden, duası ve tevbesi kabul olan kimselerden eyle Yâ Rabbî.

Yâ Azîm, Yâ Kerîm, bütün mülk senindir. Yer senin, gök senindir. Senin her şeye gücün yeter. Bizler gayet aciziz. Sen bize güç vermezsen biz güçlü olamayız, sen bize yardım etmezsen bizler hiçbir şey yapamayız. Elimizi kaldırmamız, yürümemiz, çalışmamız, yiyip içmemiz, hep senin kudretinle oluyor. Bize kalsaydı bunların hiçbirini beceremezdik. Bütün güç senindir. Yer-gök senin elindedir. Senin istediğin şekilde yaşamaya çalışırken bizleri güçsüz bırakma YâRabbî.

İradelerimize fer ver, kalplerimize derman ver, gönüllerimize inşirah ver, sinelerimize genişlik ver YâRabbî.

YâRabbî, senin üzerimizde o kadar çok nimetin var ki, ne kadar şükretsek azdır. Bizi müslüman olarak yarattığın ve müslüman olarak yaşattığın için sana kainattaki varlıklar adedince şükürler olsun YâRabbî.

Bizleri müslüman olarak ölmeye muvaffak eyle. İmanla yaşat, imanla öldür YâRabbi. Bizlere verdiğin nimetlerin hakiki şükrünü eda etmeye bizleri muvaffak eyle. Şükrünü eda edemediğimiz nimetlerden dolayı da bizleri hesaba çekme YâRabbî.

Bizlere verdiğin bu hayat ve iman nimetine karşılık, senin dinini yaşamayı ve senin yolunda hizmet ederek, mübarek adını dünyanın her tarafına duyurmayı bize kolay eyle YâRabbî.

Bizi, gerçekten iman etmiş olan, güzel ve salih ameller işleyerek kendisini sevdiğin ve sevdirdiğin kullarından eyle. Dinimizi, milletimizi daima payidar eyle.

Yine onlar hürmetine bizi affeyle, bizi onların şefaatine nail eyle, bizi onlarla beraber haşr ve neşreyle. Ailemizi, akrabalarımızı, milletimizi onlar hürmetine cennetlik eyle Yâ Rabbî.

YâRabbî, bizlere dünyada da ahirette de hep güzellikler ver, bizi azaptan koru, bize gücümüzün üstünde yük yükleme, bizi çok zor imtihanlarla imtihan etme YâRabbî. Bizi annelerimizi, babalarımızı ve bütün mü’minleri hesap gününde affet YâRabbî.

Kalplerimizi hep sana açık eyle. Kardeş, dost, muhib, taraftar ve sevenlerin kalp ve gönüllerini sana aç Yâ Rabbî. Bizi işlerimizde, hizmetlerimizde, sıkıntılı anlarımızda yalnız bırakma, rahat anlarımızda da seni unutturma YâRabbî.

Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem hürmetine, O’nun şanlı sahabisi hürmetine, senin dostların olan evliya ve asfiya hürmetine, büyüklerimiz hürmetine bu duamızı kabul eyle.

Ve sallallahu alâ seyyidinâ Muhammedin ve alâ âlihî ve sahbihî ecmeîn, velhamdü lillâhi rabbil âlemîn EL-FATİHA.

7 yorum:

Bir Anne dedi ki...

Amin, summe amin. Harika bir dua, Harika tavsiyeler, cok tesekkurler paylastigin icin canim. Allah razi olsun,
hayirli cumalar.
Bir de "tatli mutfagim" diye hitap etmek komik oluyor:) hic degilse bir takma isim vs buyursan? Canim benim, sevgiler...
Nurgul

Bir Anne dedi ki...

Bir de, ekledim seni arkadaslarim listeme. Sormadim ama, ins sakincasi yoktur, sevgiler...

Safiye dedi ki...

Merhaba! blogunuzu gezdim.Harika çok samimisin içten yani..Sevdim seni arkadaş listemdesin..:)

keskinli dedi ki...

s.a tüm kalbimle AMIN DIYORUM buduaya
ve yaradanimiza sonsuz sükürler olsun
böyle güzel bir duayi bizimle paylastigin icin cok tesekkürler canim ALLAH razi olsun arkadas listeme eklemek isterim seni eger sakincasi yoksa sevgiler hayirli günler

anneminkizıyim dedi ki...

Canim güzel dualar paylasitigin icin sagolasin, selamlar sevgiler...

Safiye dedi ki...

Selam! ben sınıf öğretmeniyim.3.sınıfları okutuyorum bu sene 1 hafta sonra karne verecegiz inşallah.Dualarınız için çok teşekkür ederiöm sona yaklaşırlırken insan daha bi yoruluyor...bu arada ben de 6 eylul 2007 den beri evliyim eşim askerde 2 ay oldu gideli.3 ay kaldi :))
Selamlar sevgiler.Tanıştığıma çok memnun oldum..

Melek* dedi ki...

canım ne güzel bir dua ne güzel öğütler canım yüreğine sağlık kuşum öptüm hayırlı geceler. bu arada uzun yorumların çok hoşuma gidiyor